آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ساعت ۲۲:۳۵
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

حضور ۹۹ درصد دانش آموزان خراسان شمالی در کلاس های حضوری

مهدی مودی با اشاره به اینکه تمامی مدارس استان به صورت حضوری فعالیت دارند، گفت: در استان خراسان شمالی 186 هزار و 437 دانش آموز ثبت شده که بیش از 99 درصد دانش آموزان به صورت حضوری در نوبت بندی هایی که شورای مدرسه تصمیم گیری کرده اند، در کلاس ها حضور پیدا می کنند.
حضور 99 درصد دانش آموزان خراسان شمالی در کلاس های حضوری,

مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک   با بیان اینکه از ابتدای آذرماه، مدارس به سمت آموزش حضوری پیش رفت، اظهارکرد: نحوه برگزاری کلاس ها درمدارس توسط شورای مدرسه برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: باز بودن مدارس الزامی است، اما اجباری از سمت مدرسه برای خانواده ها برای فرستادن فرزندان خود به مدارس وجود ندارد.

مودی اضافه کرد: تصمیم گیری ها جهت برگزاری کلاس های حضوری توسط شورای مدرسه، براساس شرایطی که مدرسه دارا است، انجام می شود و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، هیچ کلاسی حتی در شهرستان های با وضعیت آبی نباید با بیش از 15 دانش آموز برپا شود، چه بسا که در برخی موارد که کلاس ظرفیت کافی نداشته باشد با کمتر از 15 نفر نیز اقدام به برگزاری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی مدارس استان به صورت حضوری فعالیت دارند، گفت: در استان خراسان شمالی 186 هزار و 437 دانش آموز ثبت شده که بیش از 99 درصد دانش آموزان به صورت حضوری در نوبت بندی هایی که شورای مدرسه تصمیم گیری کرده اند، در کلاس های حضور پیدا می کنند.

مودی با بیان اینکه 900 مدرسه در خراسان شمالی کمتر از 50 دانش آموز دارند و این مدارس به صورت روزانه برگزار می شود، افزود: در شرایط فعلی  هیچ مدرسه ای در سطح کشور به صورت غیرحضوری برگزار نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2.5 درصد از دانش اموزان استان واکسینه نشده است، گفت: 76 هزار و 604 دانش آموز واجد الشرایط واکسیناسیون در استان هستند که مدیر مدرسه مسئول پیگیری واکسن دانش آموزان است و افراد واکسینه نشده باید تست منفی کرونا را هر دو هفته یکبار به مدرسه اعلام کنند.

این مقام مسئول همچینین اظهار داشت: 95 درصد از فرهنگیان خراسان شمالی هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های غیرحضوری به هیچ وجه کم نشده است، گفت: آموزش غیرحضوری آسیب های زیادی به دانش آموزان وارد کرده و افت تحصیلی آشکار و نهان زیادی را به همراه داشته است.

مودی اضافه کرد: در سال جاری 6 هزار و 437 دانش اموز  به تعداد دانش آموزان استانافزوده شد و پوشش تحصیلی در مقایسه با سال تحصیلی گذشته 103 درصد شده است که از این تعداد 30 درصد تکرار پایه بودند و مابقی افراد بازمانده از تحصیل و تارکین از تحصیل بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه استقبال از آموزش حضوری زیاد است، گفت: اخباری مبنی بر افزایش کرونا درگروه دانش آموزی در فضای مجازی مطرح شده بود که شب گذشته وزیر کشور این اخبار را کذب خواند.

مودی ادامه داد: بازرسی ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت روزانه در حال انجام است، ضمن اینکه تا کمیته بهداشت مدرسه اجازه ندهد، شورای مدرسه در خصوص سلامت اظهار نظر نخواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سلامت فرهنگیان و دانش آموزان در اولویت قرار دارد، گفت: در هر نقطه ای که اعلام شود، رعایت پروتکل ها به درستی صورت نمی گیرد، قطعا کلاس هایش تعطیل خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی از ابتدای بازگشایی مدارس به صورت حضوری هیچ گونه ابتلای دانش آموزان به کرونا ثبت نشده است.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان