آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ساعت ۳:۵۶
اسکناس ۵۰۰ ماناتی جدید جمهوری آذربایجان؛

خبری از نماد مقبره‌الشعرا نیست/ جعل و تحریف برای تداوم تنش بین دو همسایه

علی‌رغم بهبود نسبی روابط ایران و جمهوری آذربایجان، برخی از جریان‌های سیاسی با انتشار اخبار ساختگی درصدد ایجاد تنشی جدید برای دو کشور هستند.
  خبری از نماد مقبره‌الشعرا نیست/ جعل و تحریف برای تداوم تنش بین دو همسایه,

به گزارش آناج، بانک مرکزی جمهوری آذربایجان به مناسبت ۸ نوامبر اولین سالگرد پیروزی در جنگ قره باغ از اسکناس جدید «ظفر» رونمایی کرد. در این اسکناس ۵۰۰ ماناتی تصویری از نمادهایی چون پل خداآفرین، مقبره ملا محمد، عبارت قره باغ متعلق به آذربایجان است، لاله‌‌‌های قرمز منتشر شده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که تصویر اسکناس ۱۰۰ ماناتی جمهوری آذربایجان که با نماد مقبره الشعرا در فضای مجازی منتشر شده جعلی و ساختگی بوده و اسکناسی با این نماد در این کشور چاپ نشده است.

از سوی دیگر بر خلاف تبلیغات جریان خاص در مورد اسکناس ۵۰۰ ماناتی با نماد پل خدا آفرین، این اسکناس تنها برای نمونه در بانک مرکزی جمهوری آذربایجان چاپ شده و در مبادلات رایج مردم این کشور استفاده نمی‌شود.

از روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان میداد جمهوری آذربایجان از تصویر مقبره الشعرا برای اسکناس‌های خود استفاده کرده است درصورتی که این خبر جعلی و ساختگی است. گفته می‌شود پس از تلاش‌های دیپلماتیک برای عادی شدن روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان، برخی جریان‌ها درصدد متشنج کردن فضا برای ایجاد اختلاف در روابط بین دو کشور هستند.

این گزارش می‌افزاید با تلاشهای نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس و مطالبه مردمی‌رسانه طرح مقبره الشعرای تبریز با شعری از شهریار ملک سخن برای امام علی (ع) بر روی اسکناس‌‌‌های جدید ۲۰۰۰۰ ریالی درج شد. به نظر می‌رسد جریان تحریف با فراموش کردن این مساله صرفه به دنبال گل آلود کردن فضای رسانه ای است.

 

 

 

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان