آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ساعت ۱۸:۳۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

قیمت آب واقعی شود/فروش اموال شرکت آب و فاضلاب استان برای پرداخت حقوق آبداران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه قیمت هزینه تولید آب 15.5 برابر بیشتر از قیمت فروش آن است، گفت: قیمت آب باید واقعی شود.
قیمت آب واقعی شود/فروش اموال شرکت آب و فاضلاب استان برای پرداخت حقوق آبداران ,

غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک در این باره اظهار کرد: فاصله قیمت هزینه تولید آب با قیمت فروش آب به مشترکان بسیار زیاد است.

ساقی گفت: درحالیکه قیمت هزینه تولید هر متر مکعب آب 10 هزار تومان است، با این وجود، هر متر مکعب آب به مشترکان با قیمت 600 تومان (هر لیتر آب، شش ریال ) به فروش می رسد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که فروشگاه های تصفیه آب که هر لیتر آب تصفیه شده را 250 تومان به مردم می فروشند که قیمت فروش آنها 417 برابر بیشتر از قیمت فروش وزارت نیرو است.

این مسئول افزود: نکته قابل تامل آن است که این فروشگاه های تصفیه آب، آب تولیدی جاری در خطوط انتقال آب شهری را تصفیه می کنند و می فروشند و علیه شرکت آب و فاضلاب نیز تبلیبغات می کنند.

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که مسئولیت وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب استان ها تولید آب برای مصرف است، عنوان کرد: شرکت های آب و فاضلاب هر طور که شده باشد باید منابع مالی برای تولید آب را تهیه کنند حتی اگر مجبور به فروش اموال خود شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مجبور شده ایم که برای پرداخت حقوق آبداران استان، اموال شرکت آب و فاضلاب استان را به فروش بگذاریم.

ساقی تاکید کرد: تا زمانیکه به اقتصاد آب توجه نشود، مشکلات آبی در کشور وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان