آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ساعت ۲۳:۴۰
آخوند کمالی مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی :

وحدت میان شیعه و سنی از بین رفتی نیست

آخوند کمالی مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی در همایش گرامیداشت هفته وحدت گفت : ایام ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و آغاز هفته وحدت را خدمت شما برادران تبریک عرض می نماییم.
وحدت میان شیعه و سنی از بین رفتی نیست ,

به گزارش خبرنگار عصر اترک آخوند کمالی مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی در همایش گرامیداشت هفته وحدت گفت : ایام ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و آغاز هفته وحدت را خدمت شما برادران تبریک عرض می نماییم.

وی افزود : شروع هفته وحدت مصادف با میلاد رسول اکرم است از نظر علمای تسنن ١٢ ربیع الاول اما از نظر برادران اهل تشیع ١٧ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، چه شیعه چه سنی جشن را برای خودشان در ولادت ها عبادت می‌دانند.

کمالی بیان داشت : مانند کسانی نباشیم که تفرقه افکنی می‌کنند، همانند افرادی عمل کنیم که وحدت میان شیعه و سنی را بیشتر می‌کنند، درست است اختلاف نظر وجود دارد اما از نظر علما اختلاف در امت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رحمت است.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی اظهار داشت : بعضی ها می‌خواهند از برخی اختلافات میان شیعه و سنی در بحث فروع دین سوء استفاده کنند اما راه حل اینکه بتوان جلوی این سوء استفاده ها را گرفت تقلید از مرجع اعلم است.

کمالی تایید کرد : هفته وحدت هفته ایی است که از از کنار آن به سادگی نباید گذشت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی رضوان الله علیه هفته وحدت را اینگونه توصیف می‌کند هفته وحدت هفته ایی است که وحدت اسلامی همه مذاهب باید در این هفته بیشتر شود اشتراکات مذاهب بیشتر شود نه افتراقات آن هفته وحدت هفته است که باید همه اذهاب و ادیان شیعه و سنی باید همگی در دفاع از اسلام یکی شوند.

کمالی در پایان افزود : دشمن شیعه و سنی یکیست ما باید در برابر این دشمن واحد باشیم و وحدت داشته باشیم وحدت قلبی یکی از نقشه های دشمن تفرقه میان شیعه و سنی است سه نکته هست که در مقابله با این دشمن می‌توان انجام داد که بنده از بزرگان آموختم صفوف واحد داشته باشیم دوم قلبا یکدیگر را دوست داشته باشیم سوم دشمن اصلی را بشناسیم، وحدت میان شیعه و سنی باید چنان باشد که خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

 

 

انتهای پیام / علی رضا خان شریفان 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان