آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ساعت ۲۰:۵
علی روحانی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی:

پیش بینی تکمیل ۱۴۳ منزل روستایی زلزله زده، تا پایان پاییز/۵۰۷ روستایی زلزله زده منتظر دریافت کمک بلاعوض اجاره بها

علی روحانی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: با وقوع زلزله در منطقه سنخواست و تخریب 650 منزل روستایی در سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در بهار امسال، پیش بینی می شود که تا پایان پاییز امسال 140 واحد در دست ساخت، تکمیل و بهره برداری شوند.
پیش بینی تکمیل 143 منزل روستایی زلزله زده، تا پایان پاییز/507 روستایی زلزله زده منتظر دریافت کمک بلاعوض اجاره بها,خراسان شمالی+بجنورد+سنخواست+مانه و سملقان+گرمه+جاجرم+زلزله+بنیاد مسکن

علی روحانی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بجنا با اشاره به وقوع زلزله بهار امسال در منطقه سنخواست که به منازل روستایی سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرد، گفت: در این واقعه، به 650 منزل روستایی در این سه شهرستان خسارت وارد شد که 143 سازه آن بیشترین آسیب را دیدند.

روحانی عنوان کرد: دولت برای بازسازی منازل تخریب شده این سه شهرستان اعطای تسهیلات احداثی و تعمیری در دستور کار قرار داد.
وی همچنین افزود: بنیاد مستضعفان نیز به ازای هر واحد مسکونی تخریب شده تعداد 160 پاکت سیمان اختصاص داد.
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه گفت: پروانه ساخت، تهیه نقشه و نظارت بر فرآیند احداث نیز رایگان اعلام شد. 
وی بیان کرد: دولت برای بازسازی منازل تخریب شده روستایی در این سه شهرستان اختصاص 100 میلیون تومان تسهیلات و  اختصاص 20 میلیون تومان کمک بلاعوض را به استان ابلاغ کرد. 
روحانی اظهار کرد: تا به کنون در شهرستان گرمه 134 نفر، در شهرستان جاجرم 322 نفر و در شهرستان مانه و سملقان نیز 40 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.
وی افزود: تا به کنون در شهرستان گرمه 94 متقاضی، در شهرستان جاجرم 177 متقاضی و در شهرستان مانه و سملقان نیز 27 متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک برای دریافت تسهیلات شده اند.
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی  عنوان کرد: تا به کنون پی کنی برای احداث منزل جدید در شهرستان گرمه برای 110 مورد، در شهرستان جاجرم برای 158 مورد و در شهرستان مانه و سملقان نیز برای 27 مورد انجام شده است.
وی افزود: تا به کنون در شهرستان گرمه 96 مورد، در شهرستان جاجرم 83 مورد و در شهرستان مانه و سملقان نیز 23 مورد به مرحله فوانداسیون رسیده اند.
روحانی همچنین خاطر نشان کرد: در شهرستان های گرمه و جاجرم 138 مورد و در شهرستان مانه و سملقان نیز 19 مورد به ستون گذاری رسیده اند.
وی افزود: در این سه شهرستان در 12 مورد نیز سقف گذاری انجام شده است.
این مسئول تصریح کرد: تلاش ها بر این است که تا سه ماه آینده حداقل 143 منزل جدید در این مناطق خسارت دیده تکمیل شود.
علاوه بر این، وی بیان کرد: به 52 متقاضی آسیب دیده از این زلزله نیز تسهیلات تعمیر منزل اختصاص یافته است.
معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خراسان شمالی  در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای کمک بلاعوض به این آسیب دیدگان از زلزله برای اجاره موقت منزل و یا تامین کانکس نیز بیان کرد: دولت اعطای 15 میلیون تومان برای هر خانواده روستایی آسیب دیده از این زلزله ( هر ماه یک میلیون تومان) را در دستور کار قرار داد که یا منزلی را اجاره و یا کانکسی را تهیه شود.
روحانی گفت: کانکسی که برای اسکان موقت اختصاص پیدا نکرد، با این وجود، 143 نفر از این آسیب دیدگان روستایی کمک بلاعوض 15 میلیون تومان را برای اجاره منزل دریافت کرده اند و 507 نفر در انتظار دریافت این کمک بلاعوض هستند.
انتهای پیام/یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان