آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ساعت ۲۰:۵۴
بانوی محجبه فعال در مرکز بهداشت آشخانه:

حجاب مانع پیشرفت در زندگی شغلی و شخصی ام نشده است/ کوته فکران پوشش را مایه اسارت زن می دانند

الهه مکرمی گفت: در جایگاه مادر، همسر و یک بانوی فعال اجتماعی همیشه در تمام مراحل زندگی ام حجاب را به همراه داشته ام و به هیچ وجه پوشش مانع پیشرفت من در زندگی شخصی و شغلی نشده است و همیشه به واسطه حجابم، عزت نفس بالایی داشته ام که دلیل موفقیتم را نیز در این میدانم.
حجاب مانع پیشرفت در  زندگی شغلی و شخصی ام نشده است/ کوته فکران پوشش را مایه اسارت زن می دانند,

الهه مکرمی، بانوی محجبه فعال در مرکز بهداشت مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگارعصراترک در این شهرستان در رابطه با عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب در هیچ مواقعی مانع فعالیتم در عرصه های کاری و اجتماعی نشده است.

 

وی حجاب را مایه متانت، ارزش گذاری و مایه ارزش و احترام دانست و گفت: نکته قابل توجه این است که در واقع حجاب به انسانی عزت نفس می دهد.

 

مکرمی اضافه کرد: در جایگاه مادر، همسر و یک بانوی فعال اجتماعی همیشه در تمام مراحل زندگی ام حجاب را به همراه داشته ام و به هیچ وجه پوشش مانع پیشرفت من در زندگی شخصی و شغلی نشده است و همیشه به واسطه حجابم، عزت نفس بالایی داشته ام  که دلیل موفقیتم را نیز در این میدانم.

 

این بانوی فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: وقتی شخصی حجاب را انتخاب می کند، در واقع با توجه به اینکه یک ارزش و اعتقاد و ریشه دار و مبنای آن در مبانی اسلام است، هیچ موقع به خاطر سرزنش که ناشی از عقده فردی یا اطلاعات ناکافی برخی کوته فکران است، تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که حجاب مایه شخصیت شاخص زنان و مایه آزادی است، گفت: این در حالی است که ظاهر فریبان فکر می کنند، حجاب و پوشش اسلامی مایه اسارت زن می شود، در حالی این گونه نیست و به نمایش گذاشتن بدن با پوشش ناصحیح در واقع پسندیده نیست.

 

مکرمی گفت: حجاب احترام به حرمت الهی ومبارزه با هرگونه هوی وهوس است، حجاب صدف گوهر وجود زن وبه جای شخص شخصیت دیدن ، حجاب به معنای ذلت زن نیست بلکه به معنای عزت وعصمت وحفظ ارزش وجودی زن است،وبه معنای نماد هویت انسانی زن است.

 

وی اضافه کرد: حجاب را به عنوان نماد هویت انسانی می دانم وآن رابه معنای اعتماد به نفس می شمارم وبا توجه به اینکه در تمام تجربیات زندگیم هرگز حجاب برایم دست وپا گیر نبوده لذا همچنان مصمم این عقیده رو دارم که حجاب درهیچ مقطع زمانی ومکانی دست وپاگیر نیست .

 

انتهای پیام/ صدیقی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان