آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ساعت ۱۷:۲۱
هم زمان با روز قلم صورت می گیرد؛

تجلیل از نویسندگان و ناشران استان تا برگزاری شبی با اهالی قلم

هم زمان با روز قلم و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نه تنها از نویسندگان و اهالی قلم تجلیل صورت می گیرد بلکه برنامه های متعددی در راستای پاسداشت این روز برگزار خواهد شد.
 تجلیل از  نویسندگان و ناشران استان تا برگزاری شبی با اهالی قلم,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  به تبیین برنامه های روز قلم پرداخت و به برگزاری انتخاب کتاب سال به عنوان یک اتفاق بزرگ یاد کرد و از پی گیری برنامه های انتخاب کتاب سال استان  و فعال بودن دبیرخانه ای شهرستانی و استانی برای دریافت کتاب های منتشر شده در سال های 95 تا 1400 همزمان با روز قلم سخن گفت.


 «رضا رضایی» تقدیر از نویسندگان، اهالی قلم و ناشران در استان، در کنار تجلیل از دبیران انجمن های  فرهنگی، ادبی و کتابخوانی را از دیگر برنامه ها برشمرد و به اجرای طرح توزیع کتاب در مناطق روستایی و  کم برخوردار با همکاری موسسه پژواک اشاره و تصریح کرد: پی گیری و مشارکت فعالانه در هفتمین   دوره جشنواره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران از دیگر  برنامه هاست تا بتوانیم شهرهای استان را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم. 


وی دیدار با مدیران انتشارات در شهرستانهای استان و برگزاری شبی با اهالی فرهنگ خراسان شمالی در فضای مجازی با مشارکت انجمن علمی معلمان ادبیات را هم از دیگر رویدادهای در نظر گرفته شده در راستای پاسداشت روز قلم  عنوان کرد و گفت: همزمان با روز قلم  تازه های نشر استان در فضای مجازی معرفی و 4 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه ای عمومی، روستایی، کانون های مساجد و پایگاه های بسیج  نیز اهدا خواهد شد. 


 وی در بخش دیگری از سخنانش از این که بسیاری از جریان های فرهنگی و ادبی در استان تبدیل به یک گفتمان فرهنگی شده است و شاهد توسعه محافل کتابخوانی هم چون حافظ خوانی و شاهنامه خوانی هستیم، سخن گفت.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته، نیز  247 عنوان کتاب از فعالان این عرصه خریداری شد و تداوم  اجرای طرح های فصلی کتاب هم چون طرح پاییزه و بهاره کتاب و فروش 160 میلیون تومانی کتاب در یک هفته  در سال جاری نیز نشان از توجه و  اهمیت به فعالیت های ادبی و اهالی قلم است.


وی همچنین از اهدای ۴۱ هنرکارت به اهالی قلم استان به عنوان اقدامی دیگر در راستای حمایت از نویسندگان  استان یاد کرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان