آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ساعت ۱۶:۵۳
نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

وزارت بهداشت، واکسیناسیون معلمان را در اولویت بگذارد/ واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار نیست

محمد وحیدی گفت: طی برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون آموزش، با موضوع رفع آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا، مقرر شد جهت افزایش تعاملات دانش آموزان در دوران پساکرونا، وزارت بهداشت، واکسیناسیون معلمان را در اولویت بگذارد.
وزارت بهداشت، واکسیناسیون معلمان را در اولویت بگذارد/  واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار نیست,

محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: یکی از مهم ترین آسیبب هایی که در حوزه آموزش در شیوع بیماری کرونا، برای دانش آموزان اتفاق افتاده است، عدم حضور دانش آموزان در مدارس و عدم شکل گیری تعاملات بین گروه همسالان و کاهش تحرکات جسمی و اواقات فراغت بین دانش آموزان در جمع بوده است.

وی ادامه داد: دوری دانش آموزان از مدرسه در واقع، باعث ایجاد انزوای اجتماعی در فرد شده و تاثیرات بسیار بدی در دانش آموزان و کودکان داشته است.

وحیدی با بیان اینکه کودکان زیر سن مدرسه باتوجه به اینکه محیط مدرسه را تجربه نکرده بودند، کمتر دچار آسیب شده اند، گفت: این در حالی است که دانش آموزان که از مدرسه و گروه های دوستی دور شدند، در فضای مجازی که قبلا تحت کنترل خانواده ها بوده و یا هیچ دسترسی به آن نداشته است، امروز  حضور اجباری دارند که خود این فضا آسیب هایی به همراه دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: نکته قابل توجه این است که دانش آموزان به دلیل نداشتن تحرک علاوه بر درگیری با مشکلات روحی و روانی، دچار بیماری های جسمی از جمله چاقی نیز شده اند و رنج می برند.

وی یادآور شد: طی برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون آموزش، با موضوع رفع آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا، مقرر شد که جهت افزایش تعاملات دانش آموزان در دوران پساکرونا، وزارت بهداشت، واکسیناسیون معلمان را در اولویت بگذارد.

وحیدی ادامه داد: با واکسیناسیون سراسری معلمان، فضا برای کلاس های حضوری دانش آموزی محقق خواهد که باعث ایجاد شور و نشاط، شادابی، کتابخوانی در مدرسه خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در دوران تابستان نیز مقرر شده که در فضای مجازی موجود، بخشی از زمانی که دانش اموزان با مدارس دارند، صرف آموزش ها به والدیدن برای کاهش آسیب ها شود.

وی بیان داشت: همچنین برنامه ریزی شده تا در ایام پساکرونا، اگر بازگشایی مدارس در مهر ماه به صورت حضوری باشد، معلمان دوره هایی را ببینند که بتوانند آسیب های که در این 18 ماه دوری دانش آموزان از مدارس اتفاق افتاده در طی سال تحصیلی ترمیم کنند.

این نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه آیا واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس کفایت می کند، گفت: تاکنون پوشش دانش آموزی در موضوع تولید واکسن برنامه ریزی نشده است، اما طرح ریزی شده تا اگر کلاس ها پر ازدحام باشد، کلاس ها به گونه ای برگزار شود که در طول هفته دانش آموزان حداقل سه روز را به صورت فیزیکی در کلاس حاضر شوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان