آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ساعت ۱۹:۵۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت:

تزریق دوز دوم واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی از فردا آغاز می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: با توجه به ورود محموله جدید واکسن کرونا به این استان، عملیات واکسیناسیون شهروندان از فردا ۲ تیرماه آغاز می‌شود و به همین دلیل مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
تزریق دوز دوم واکسیناسیون کرونا در خراسان شمالی از فردا آغاز می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+کرونا+واکسیناسیون+علوم پزشکی

به گزارش پایگاه خبری بجنا، به نقل از ایرنا، دکتر افشین دلشاد روز سه شنبه اظهار داشت: این محموله شامل ۹ هزار دوز واکسن سینوفارم است که واکسیناسیون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شهرستان های بجنورد و اسفراین انجام می شود.

وی تصریح کرد: کسانی که دوز اول را دریافت کرده اند در این زمینه نگران نباشند و از طریق پیامک یا تماس تلفنی، زمان و مکان مراجعه اعلام می‌شود بنابراین از مراجعه حضوری خودداری کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی افزود: تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک نیز در ۲ هفته گذشته انجام شده است و تمامی افراد بالای ۷۰ سال که از این واکسن استفاده کرده اند به طور کامل تزریق شده اند.

بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، چهار فاز برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته شده که هر کدام از این مراحل شامل گروه‌های مختلف می‌شود.

فاز اول واکسیناسیون کرونا شامل کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است که در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال عفونت به سایر اعضای جامعه قرار دارند.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا مربوط به دو زیر گروه می‌شود. زیر گروه اول شامل افراد مسن به ترتیب بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ سال و بالای ۶۵ سال است که تزریق به این گروه ها در حال انجام است. 

زیر گروه دوم در فاز دوم واکسیناسیون کرونا، شامل افراد با بیماری‌ها و شرایط زمینه‌ای پر ریسک ۱۶ تا ۶۴ سال بر اساس آنالیز ریسک بر اساس راهنمای تعیین شدت ریسک که توسط کمیته فنی کرونا تهیه و به روز خواهد شد.

فاز سوم واکسیناسیون کرونا شامل سه زیر گروه می‌شود. زیر گروه اول مربوط به افراد ساکن در مراکز نگهداری جمعی مانند افراد ساکن در زندان‌ها، سربازان و نظامیان ساکن در آسایشگاه‌های شبانه روزی، افراد ساکن در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، افراد ساکن در گرمخانه‌ها، مهاجران ساکن در کمپ‌های رسمی، مددجویان ساکن در کمپ‌های ترک اعتیاد است.

زیر گروه دوم نیز سایر پرسنل ارائه خدمت ضروری برای جامعه است و زیر گروه سوم در فاز سوم واکسیناسیون کرونا نیز شامل افراد ۵۵ تا ۶۴ سال است.

فاز چهارم واکسیناسیون کرونا نیز شامل سایر افراد جامعه بر اساس اولویت سنی خواهد بود.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ۲۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که بر اساس اولویت، تزریق این واکسن ادامه دارد.

براساس آمار رسمی،  خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فرودین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد.

 از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان