آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ساعت ۲۱:۳۲

پارک طبیعی گوینیک نیازمند توجه و رسیدگی

شماری از اهالی شهرستان راز و جرگلان از وضعیت کنونی پارک طبیعی گوینیک ابراز نگرانی کردند و گفتند: ادارات متولی به این پارک رسیدگی نمی کنند و حتی وسایل ساختمان خدماتی مستقر در این پارک نیز به سرقت رفته اند.
پارک طبیعی گوینیک نیازمند توجه و رسیدگی,

شماری از اهالی شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک با بیان اینکه قدمت پارک گوینک در این شهرستان ۲۰ ساله است، اظهار کردند: با توجه به رفت و آمد هایی که میان مسیرهای سه بخش مرکزی، غلامان و جرگلان جریان داشت این پارک به عنوان پارک کنار گذر توسط اداره جهاد کشاورزی این شهرستان و شهرداری راز ایجاد شد.

این اهالی در ادامه گفتند: با توجه به اینکه زمین اصلی در اختیار این پارک، زمین ملی بود، یکی از اهالی این شهرستان نیز بخشی از زمین خود را برای توسعه این پارک اهدا کرد تا به عنوان یک پارک طبیعی مورد بهره برداری عموم باشد.

با این وجود، آنان عنوان کردند: رسیدگی به درختان این پارک به موقع و کافی توسط ادارات ذی ربط انجام نمی شود.

آنان عنوان کردند: حدود 10 سال قبل نیز اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان راز و جرگلان نیز به احداث ساختمانی با ۲۰۰ متر زیربنا با کاربری نمازخانه، رستوران و سوپر مارکت اقدام کرد که این ساختمان هرگز با این کاربری مورد بهره برداری قرار نگرفت.

آنان افزودند: فقط دوسال این ساختمان در اجاره یک شرکت راه سازی بود و پس از آن نیز به عنوان مکانی برای برگزاری جشن نوروز مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر این، این اهالی یادآور شدند: از چهارسال قبل نیز درب ورودی، درب سرویس های بهداشتی، شیرآلات و ... از این ساختمان به سرقت رفته اند.

آنان همچنین گفتند: هنگامی که از اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی این شهرستان موضوع حفاظت از این ساختمان را تقاضا کردیم، مدیریت وقت این اداره اعلام کرد که مسئولیت این پارک به اداره کل منابع طبیعی واگذار شده است و دیگر متولی آن نیست.

به گزارش عصر اترک، پارک گوینیک در حدود ۲۵ هکتار مساحت دارد که در سه کیلومتری روستای گوینیک در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

انتهای پیام/ر


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان