آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ساعت ۲۱:۲۹
نماینده خراسان شمالی در دبیرخانه شورای برنامه ریزی حوزه های علمیه اهل سنت:

حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است/ شرکت نکردن در انتخابات باعث خوشحالی دشمن می شود

آخوند گلدی کمالی گفت: گرچه در جامعه گرانی، تورم وجود دارد و وضعیت اقتصادی رو به راه نیست و مردنم انتقاداتی به وضع موجود دارند ولی نباید اینها باعث شرکت نکردن در انتخابات شوند، زیرا حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است.
حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است/ شرکت نکردن در انتخابات باعث خوشحالی دشمن می شود,

آخوند گلدی کمالی، نماینده خراسان شمالی در دبیرخانه شورای برنامه ریزی حوزه های علمیه اهل سنت در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: در شریعت انتخاب کردن مسئله ای بزرگ و از ضروریات است، زیرا به موجب انتخاب امنیت ایجاد شده و حاکمی اصلح قدرت را در دست می گیرد.

وی با تاکید بر این که انسان ها نباید از انتخاب کردن سرپیچی کنند، گفت: گرچه در جامعه گرانی و تورم وجود دارد و وضعیت اقتصادی رو به راه نیست و از این جهت مردم ناراحتی و انتقاد دارند ولی نباید اینها باعث شرکت نکردن در انتخابات شوند، زیرا حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است.


آخوند کمالی خاطرنشان کرد: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، در حقیقت به وظیفه شرعی شان عمل نکرده اند.


وی به شاخصه های انتخاب اصلح نیز اشاره کرد و گفت: باید به کسی که لیاقت داشته و از نظر علمی و دیدگاه ها، کاربلد هستند، رای بدهیم، زیرا قرار است مدیریت کشور را به این شخص بسپاریم.


وی با تاکید بر اینکه برای انتخاب فرد اصلح باید مشورت کنیم و از نظرات افراد مطلع استفاده کنیم،افزود: باید براساس نقل و عقل انتخاب کنیم، نقل  یعنی اینکه ببینیم دین و مذهب ما چه گفته است و عقل یعنی عاقلانه تصمیم بگیریم و بدانیم یک رای بسیار مهم و سرنوشت ساز است. 


آخوند کمالی  گفت: قوم ترکمن نیر همچون سایر اقوام خراسان شمالی در انتخابات وحدت داشته باشند و با فکر و مشورت با علما و نخبگان و افراد باسواد برای انتخاب یک فرد اصلح به توافق برسند و اینچنین وحدت میان خود را تقویت کنند .


وی تصریح کرد: در حال حاضر آگاهی و فرهنگ مداری مردم بالا رفته است و در کشور تحمیل وجود ندارد، به همین دلیل مردم می توانند با حضور حداکثری نتایج خوبی را برای کشور به ارمغان آورند.


آخوند کمالی خاطرنشان کرد: افرادی که در انتخابات شرکت نکنند، در واقع بی تفاوتی را نشان می دهند که باعث خوشحالی دشمن خواهد شد.

 

انتهای پیام / رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان