آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ساعت ۲۱:۳۴
استاندار خراسان شمالی خبرداد ؛

خراسان شمالی همچنان در وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا

محمد علی شجاعی گفت: براساس مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا با هدف حمایت از کسبه بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک‌های برگشتی متوقف شده است.
خراسان شمالی همچنان در وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا,خراسان شمالی+بجنورد+کرونا+محمدعلی شجاعی+استاندار

به گزارش پایگاه خبری بجنا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی  در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با پیشنهاد وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و تاکید سیستم قضایی کشور با آگاهی از مشکلات به وجود آمده برای کسبه در ایام شیوع بیماری کرونا، بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک‌های برگشتی متوقف شد.

شجاعی افزود: در استان مقرر شد حتی برای چک‌هایی که از قبل گواهی عدم پرداخت صادر شده است در شرایط کنونی به مدت ۱۰ روز از به جریان افتادن پرونده مربوطه جلوگیری شود.

او با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بحث مالیات، جرایم و امهال در حوزه مالیاتی کسبه به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: این دو مصوبه برای برطرف کردن مشکلات کسبه در حوزه‌های بانکی و مالیاتی است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر کاهش حضور کارکنان در ادارات بر اساس رنگ بندی ابتلا در شهرستان ها، گفت: اداره‌ای که رعایت نکند مدیرکل مربوطه توبیخ و به وزیر مربوطه معرفی خواهد شد.

به گفته شجاعی هر گونه کوتاهی در عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید از دستگاه متولی به دادستان استان گزارش شود.

شجاعی گفت: شرایط رو به بهبود است، اما اگر رعایت شیوه نامه ها را نداشته باشیم قطعا تعداد مبتلایان و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

شجاعی با تاکید بر برگزاری مراسم شب‌های قدر با نظارت ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا افزود : صدا و سیمای استان پوشش خوبی از برگزاری مراسم‌ها داشته باشد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یک سند بالادستی است ما باید با توجه به شرایط این مصوبات را بومی سازی کنیم، اما نباید با مصوبات ستاد ملی منافاتی داشته باشد.

محمدعلی شجاعی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما و اصحاب رسانه برای آگاه سازی مردم در راستای رعایت شیوه نامه های  بهداشتی، افزود: با هدف انسجام اجتماعی و همراهی بیشتر مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید کار‌های انجام شده و واقعیت‌ها به نمایش گذاشته شود.

تعطیلی بوستان‌ها در شب، مسدود کردن مسیر‌های پیاده روی با درصد بالای شیوع کرونا در طول روز، جلوگیری از ورود و توقف اتوبوس‌ها و خودرو‌های مسافربری به شهرها، توجه به حل مشکلات خانواده‌های متوفیان، اطلاع رسانی دقیق در مورد واکسن با هدف جلوگیری از سواستفاده، ورود اتحادیه‌ها برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها و نظارت بر رعایت شیوه نامه در صنایع کوچک و کارگاه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست در شبانه روز گذشته ۴۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که نسبت به روز‌های گذشته روند کاهشی داشته است، اما نتیجه مثبت نمونه گیری‌ها همچنان ۵۰ درصد به بالا و ۸۵ درصد فوتی‌ها مربوط به رده سنی ۵۰ سال به بالا هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان