آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ساعت ۲۱:۳۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:

۹۰۰ معلم حق‌التدریس در خراسان شمالی جذب شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹۰۰ معلم حق‌التدریس در سال تحصیلی جاری جذب شدند اما استان همچنان به همین تعداد معلم برای تکمیل کادر آموزشی برای سال تحصیلی آینده نیاز دارد.
۹۰۰ معلم حق‌التدریس در خراسان شمالی جذب شدند,خراسان شمالی+بجنورد+آموزش و پرورش+حق التدریس+مهدی مودی

به گزارش پایگاه خبری بجنا، به نقل از ایرنا، مهدی مودی روز شنبه در نشست با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: برای ارتقای سطح علمی معلمان جذب شده حق التدریس، دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در استخدامی سال جدید طبق  ماده ۲۸  آزمون استخدامی، ۲۸۸نفر سهم استان بود  که ۲۴۵ نفر در آزمون قبول شدند.

وی افزود: با استفاده از خرید خدمات و پرداخت اضافه کاری که هم اکنون ۲۱۲ نفر در این راستا با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند سعی می‌کنیم به نوعی کمبود کادر آموزشی را جبران کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۹ تمامی اضافه کاری معلمان پرداخت شده و هیچ مدرسه‌ای طلبکار نیست استقبال معلمان برای برداشتن شیفت دوم بیشتر شده و دغدغه‌ای در رابطه با کمبود معلم در سال جدید نخواهیم داشت. 

وی در ادامه گفت: همچنین با رایزنی‌های انجام شده احتمالا در سال جاری سهمیه استان در رابطه با استخدامی ۲ برابر شود که در سال تحصیلی جدید کمبود نیرو جبران شود و نگرانی در رابطه با بازگشایی مدارس نخواهیم داشت.

تجلیل از ۵۰۱ معلم برتر  

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه های هفته معلم اظهار داشت: ۲۳ عنوان برنامه در این هفته در ۹  شهرستان  اجرایی می شود  که در مجموع ۲۳۰ برنامه در سراسر استان انجام می گیرد. 

وی گفت: همچنین تجلیل از ۵۰۱ معلم در این هفته در ۲ طرح کشوری واستانی انجام می‌شود که در طرح کشوری جلوه های ویژه معلمین،۱۲۱ نفر منتخب شهرستانی و ۱۱ نفر منتخب استانی و یک نفر نیز منتخب کشوری است و در طرح استانی معلمین پویا ، ۳۶۹ نفر  تجلیل و ۵۰ معلم جهادگر نیز توسط سپاه تجلیل می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد دانش آموزان استان به سامانه آموزشی شاد دسترسی دارند و ۲۱ درصدی که از سامانه محروم هستند، از طریق درسنامه آموزششان دنبال می شود.

دسترسی ۷۹ درصد دانش آموزان به شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: هم اکنون  ۷۹ درصد از دانش آموزان استان دسترسی به شبکه شاد دارند، برای ۲۱ درصد باقیمانده هم با همکاری نهادهای حمایتی درس نامه ارسال می‌شود.

مودی اظهار داشت: برای ۸۸ درصد از دانش آموزان امتحانات به صورت غیر حضوری با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می شود و فقط برای ۱۲ درصد  آزمون های پایه های نهم و دوازدهم حضوری صورت می گیرد

وی در ادامه گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خراسان شمالی با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد ماه سالجاری برگزار می‌شود.

در استان خراسان شمالی ۲ هزار و ۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۴۵ کلاس درس و ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز وجود دارند که ۱۵ هزار و ۷۶۶ نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی در تاریخ ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می شود.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان