آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ساعت ۲۰:۳۴
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت:

گسترش تعاملات فرهنگی خراسان شمالی با ترکمنستان

در نشست ویدئوکنفرانسی با معاون استاندار آخال ترکمنستان، بر گسترش و تقویت تعاملات فرهنگی بین دو کشور با هدف استحکام روابط تأکید شد.
گسترش تعاملات فرهنگی خراسان شمالی با ترکمنستان,خراسان شمالی+بجنورد+ترکمنستان+علی بیگ‌زاده+

به گزارش پایگاه خبری بجنا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی  در این نشست ویدئو کنفرانس که به مناسبت نوروز و با حضور مدیران فرهنگی استان برگزار شد، گفت: هرساله ایرانیان به‌مانند مردم ترکمنستان عید نوروز را جشن می‌گیرند که این یکی از نقاط مشترک بین دو کشور است.

او با تأکید بر اینکه دو ملت ایران و ترکمنستان نقاط مشترک فرهنگی زیادی دارند که نقش بسزایی در ارتباطات سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی دارد، افزود: مخدومقلی فراغی، شاعر مشهور ترکمن است که هرساله علاقه‌مندان زیادی از کشور ترکمنستان در آرامگاه این شاعر در ایران حضور می‌یابند که موجب همدلی و دوستی بیشتر بین دو ملت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به ریشه‌های مشترک قومیتی و فرهنگی بین دو کشور، عنوان کرد: مرز‌های ما مرز‌های صلح است و استان خراسان شمالی برای انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک با کشور ترکمنستان آمادگی دارد.

او با تأکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های مشترک بین استان خراسان شمالی و کشور ترکمنستان درزمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، گفت: در جلسه وبینار استانداران آخال و خراسان شمالی، پیشنهاد‌هایی مطرح شد که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

بیگ‌زاده با اشاره به زمینه‌های همکاری فرهنگی بین استان خراسان شمالی و آخال ترکمنستان اظهار کرد: در این راستا از سوی ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه فرهنگی تشکیل شد تا برای معرفی مطلوب ظرفیت‌ها و اقدامات قابل‌اجرا، برنامه‌ریزی شود.

او برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های موسیقی را از برنامه‌های مهم قابل‌پیگیری از سوی این کارگروه بیان کرد.

توپاروف، معاون استاندار آخال ترکمنستان نیز در این دیدار ویدئوکنفرانسی با یادآوری نخستین نشست مسئولان دو استان که در روز جهانی نوروز برگزار شد افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای گسترش روابط فرهنگی و پیرو آن گسترش روابط اقتصادی نشان از حسن نیت دو کشور دارد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان