آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ساعت ۲۰:۲۲
در اختتامیه نخستین جشنواره مردمی سرود مقاومت مطرح شد؛

درخشش مراکز آفرینشهای فرهنگی هنری بسیج در ایام کرونا / تاثیر زبان هنر بر جنگ نرم قطعی است

مصطفی زیبایی نژاد گفت: در سال جاری با توجه به محدودیت هایی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرده است، مراکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج با ارائه آثار هنری قابل توجه توانستند تاثیرگذار و ماندگار باشند.
درخشش مراکز آفرینشهای فرهنگی هنری بسیج در ایام کرونا / تاثیر زبان هنر بر جنگ نرم قطعی است,

به گزارش عصراترک، مصطفی زیبایی نژاد، مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره مردمی سرود مقاومت که در محل سالن ایثار بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت فعالیت های هنری اظهار داشت: ابزارهای هنری بی شک رساترین و‌ کاراترین ابزار ابلاغ پیام و  تبلیغ است.

وی با بیان اینکه شیوه بیان به زبان هنر از هر بیان دیگری نافذتر و ماندگارتر خواهد بود، گفت: براین اساس فعالیت مراکز آفرینش های هنری بسیج در استان های مختلف کشور از سال ۹۷ آغاز به کار کردند.

زیبایی نژاد اضافه کرد: تاکنون ۲۰ استان در کشور به صورت غیررسمی فعالیت ها و تولیدات هنری را آغاز کرده اند که در ایام کرونا تولیدات و فعالیت های خوبی آماده شد و توانستند با ارائه برنامه های جالب توجه در این حوزه بدرخشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی از سال گذشته به خوبی توانسته نقشش را در این حوزه به اثبات برساند، ادامه داد: این تولیدات در گروه های مختلف تلویزیون مجازی، اینترنتی و کارهای سرود جایگاه قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری، اردوهای راهیان نور و آیین تشییع شهدا را یک فناوری قلمداد کرد و گفت:  سرود هم می تواند در قالب یک فناوری تاثیرگذاریش را در جایگاه هنر داشته باشد.

زیبایی نژاد یادآور شد: در سال جاری با توجه به محدودیت هایی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرده است، در ایام نیمه شعبان گروه های سرود توانستند شور و شوق این روز را در محلات و خیابان ها به جریان بیندازند و بازخورد مطلوبی از این کار دریافت شد.

وی ادامه داد: اجرای گروه های سرود در ایام کرونا راهبردی شد تا از ابتدای سال تاکنون در ایام مختلف عزاداری ها و اعیاد، برنامه ها به خوبی اجرا شود و اصل این مناسبت ها در شیوع این بیماری به حاشیه نرود.

این مقام مسئول اظهار داشت: گروه‌های سرود از جمله مجموعه های نقش آفرین هستند که قطعا با برگزاری این قبیل جشنواره ها و مسابقات شرایط را برای رقابت سالم و رشد و توانمندی آنها فراهم خواهد کرد.

 

تاثیر زبان هنر بر جنگ نرم قطعی است

باقر حمیدی، معاون فرهنگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در ادامه اختتامیه نخستین جشنواره مردمی سرود مقاومت با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری حوزه هنری برگزار شده است، اظهار داشت: داوران حوزه هنری استان در تمامی شهرستان ها حضور پیدا کردند و آثار  را مورد  ارزیابی قرار دادند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را  نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش های دینی، تقویت گروه‌های سرود، ایجاد رقابت سالم بین بسیجیان و استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج  عنوان کرد.

معاون فرهنگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان بیان داشت: باتوجه به جنگ نرم رسانه ای که دشمن راه‌انداخته است، یکی از کاربردی ترین کارهایی که می تواند فرهنگ را منتقل کند زبان هنر است و هر قدر از این ظرفیت بتوان بیشتر استفاده کرد تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان