آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ساعت ۲۰:۴۱
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان خبر داد:

ارائه خدمت ۶۴ بهورز به روستاییان راز و جرگلانی/تمامی خانه های بهداشت راز و جرگلان فعال هستند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان با اشاره به فعالیت 39 خانه بهداشت دارای ساختمان مستقل در شهرستان راز و جرگلان، گفت: 64 بهورز در این خانه ها بهداشت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان این شهرستان مشغول هستند.
ارائه خدمت 64 بهورز به روستاییان راز و جرگلانی/تمامی خانه های بهداشت راز و جرگلان فعال هستند,

رضا علی یوسفی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: بر اساس قانون، خانه های بهداشت باید در روستاهایی احداث شوند که بیش از 500 تا هزار و 500 نفر جمعیت داشته باشند.

یوسفی افزود: درصورتیکه تعداد جمعیت روستایی کمتر از 500 نفر بود و آن روستا در فاصله شش کیلومتری از روستای مجاور قرار داشت اهالی این روستا باید به خانه بهداشت روستای مجاور مراجعه تا خدمات بهداشتی دریافت کنند.

وی گفت: درصورتیکه روستایی با جمعیت کمتر از 500 نفر در فاصله ای بیش از شش کیلومتر از روستای مجاور قرار داشت، آن روستا از خدمات سیار تیم بهداشتی برخوردار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان راز و جرگلان 39 خانه بهداشت فعال هستند، خاطر نشان کرد: دو خانه بهداشت دیگر نیز شامل خانه بهداشت روستای حصار چه پایین در بخش جرگلان و خانه بهداشت روستای بش دره در بخش غلامان به علت اینکه ساختمان مستقلی ندارند زیر نظر خانه بهداشت روستای حصارچه بالا فعالیت می کنند و به اهالی این روستاها خدمت ارائه می دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان، تعداد نیروهای بهورز این خانه های بهداشت را 64 نفر اعلام کرد و گفت: 95 درصد از این بهورزان از اهالی بومی این شهرستان هستند.

وی عنوان کرد: خانه های بهداشت این شهرستان به مراجعان، خدماتی شامل مراقبت از اطفال، واکسیناسیون، بهداشت محیط، آموزش سلامت، مراقبت از زنان باردار، تنظیم خانواده و مشاوره ازدواج ارائه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخن خود با اعلام اینکه هیچ یک از خانه های بهداشت شهرستان راز و جرگلان تعطیل نیستند و تمامی آنها به مراجعان خدمت ارائه می دهند، درباره انتشار خبری مبنی بر تعطیلی خانه بهداشت روستای گرکز تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: دو بهورز قبلی این خانه بهداشت دیگر در این مکان فعالیت نمی کنند و خبر منتشر شده به علت سوء تفاهم یک مامای فعال در این شهرستان اعلام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد: در حال حاضر یک بهورز کارآموز در خانه بهداشت روستای گرکز به ارائه خدمت مشغول است همچنین بهورز روستا قره آقاچ در مدت دو روز از هفته همچنین یک ماما و یک تیم پزشکی سلامت نیز در مدت دو روز از هفته برای ارائه خدمت به اهالی این روستا در این مکان مستقر می شوند.

با این وجود، یوسفی به نبود بهورز مرد در خانه بهداشت روستای گرکز نیز اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانسته ایم یک بهورز مرد را برای این خانه بهداشت جذب کنیم درحالیکه این خانه بهداشت به یک بهورز مرد نیز نیاز دارد.

انتهای پیام/صاحب جمال رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان