آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ساعت ۱۸:۳۶
گزارش:

جوانان فاروجی برای خانه دار شدن همچنان یک سال دیگر هم صبر کنند

فاروج تنها شهرستان بدون خانه جوان در خراسان شمالی است و جوانان فاروج برای صاحب خانه شدن یک سال دیگر هم باید صبر کنند.
جوانان فاروجی برای خانه دار شدن همچنان یک سال دیگر هم صبر کنند,

به گزارش صبح فاروج و به نقل از شبستان اواخر سال 95 بود که ساخت خانه جوان در شهرستان های استان مطرح شد تا این خانه ها در بخش سرگرمی، ورزشی و آموزشی ویژه سازمان‌های مردم نهاد و جوانان فعال شود و از سال 96 راه اندازی این واحدها در حالی شروع شد که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی بهمن ماه آن سال از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این خانه ها در هشت شهرستان استان خبر داده و اظهارداشت که برای نخستین بار در تمامی شهرستان های خراسان شمالی این طرح از اواخر سال 96 آغاز و تا پایان سال آینده (سال 97) به پایان می رسد.

ساخت این خانه ها از محل منابع اعتباری 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود و سال 97 از سوی مسئولان استانی اداره کل ورزش و جوانان، اولویت دار نبودن خانه جوان، عامل به تاخیر افتادن ساخت آن به رغم پیشنهاد شدن به کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شد که با توجه به مصوب نشدن این طرح، در آن سال عملیاتی نشد و این روند در حالی اتفاق افتاد که زمين براي اجراي اين طرح از سوي اداره راه و شهرسازي شهرستان جانمايي و كارهاي مربوط به آن در سال 96 انجام شده بود تا با زيربناي 300 متر مربع به تناسب تراكم جمعيت جوان شهرستان، ساخته شود.

 

فاروج جزو نخستین شهرها در آماده سازی و تحویل زمین بود

خردادماه امسال معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی فعال نبودن سمن های جوانان در فاروج و محدودیت اعتباری را عامل محرومیت جوانان شهرستان از خانه دار شدن عنوان کرده بود.

«مصیب اکبرزاده» از اختصاص اعتبار از محل منابع اعتباری 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت خانه جوان فاروج با 400 متر زیر بنا خبر داده بود و زمان ساخت و بهره برداری از آن را امسال عنوان کرده بود!

اما این قصه  هنوز به سرانجام خود نرسیده و شاید بتوان گفت به عبارتی تازه شروع شده چرا که در شمار طرح هایی قرار گرفت که به مناسبت دهه فجر در زمینی به مساحت 200 متر! کلنگ زنی شد.

 

دهه فجر سال آینده زمان بهره برداری از خانه جوان فاروج است

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: برای ساخت خانه جوان شهرستان فاروج 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که تاکنون چهار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

«مصیب اکبرزاده» با اشاره به اینکه فاروج تنها شهرستان استان است که جوانانش هنوز صاحب خانه نشده است، افزود: با اختصاص اعتبار باقی مانده، این خانه در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ساخت خانه جوان از سال 96 در سطح کشور آغاز شد و با تکمیل خانه جوان فاروج، خراسان شمالی تنها استان است که همه شهرستان هایش صاحب خانه جوان می شود.

 

مطالبه جوانان ساخت سریع تر خانه جوان است

فرماندار فاروج گفت: ساخت خانه جوان از مطالبات شهرستان از اداره کل ورزش و جوانان بود که با پیگیری های انجام شده شروع آن محقق شد.

«ابوالحسن نجفی» افزود: اداره کل ورزش و جوانان، وعده بهره برداری از این طرح را تا دهه فجر داده است و جوانان شهرستان از سال آینده امکان استفاده از آن را می یابند.

فرماندار شهرستان فاروج گفت: پیمانکار طرح مشخص شده و خواسته ما شروع کار از روز بعد از کلنگ زنی بوده است.

خانه های جوان، کمک مناسبی برای فعالیت های اجتماعی و آشنایی با مهارت های اساسی، محلی برای تبادل افکار و توانمندی های جوانان است که یکی از اهداف خانه جوانان تمرکز بر توانمندسازی جوانان است.

بر اساس اساسنامه تصویب شده در  وزارت ورزش و جوانان، خانه هاي جوان در اختيار تشكل هاي مردم نهاد و عموم جوانان گذاشته می شود تا از حالت دولتي به مديريت غيردولتي انتقال يابد.

از مجموع جمعيت خراسان شمالي 278 هزار نفر در گروه سني 15 تا 29 سال هستند كه از اين تعداد 20 تا 25 هزار نفر مربوط به جمعيت جوان شهرستان فاروج است.

 

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان