آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ساعت ۱۸:۴۸
رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد:

ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زنان سرپرست خانوار راز و جرگلانی در دستور کار

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان با اعلام اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زنان سرپرست خانوار راز و جرگلانی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: نخستین دوره از برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای به این زنان در این شهرستان انجام شد.
ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زنان سرپرست خانوار راز و جرگلانی در دستور کار,

قاسم توکلی زاده، رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در شهرستان راز و جرگلان برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در برخی از رشته ها از سال 91 آغاز شد.

توکلی زاده عنوان کرد: در این شهرستان علاوه بر اینکه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای به صورت دولتی برگزار می شوند همچنین دو آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز دوره های آموزشی را برگزار می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این شهرستان دوره های آموزشی فنی و حرفه ای دولتی تا سال گذشته به صورت سیار برگزار می شدند، با این وجود، از سال گذشته با اجاره یک ساختمان در شهر راز این دوره ها به صورت متمرکز برگزار می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای این شهرستان پنج مربی و در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای این شهرستان نیز پنج مربی به متقاضیان آموزش می دهند.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان گفت: در شهر راز آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای در رشته هایی از جمله معرق کاری، برق، جوشکاری، کامپیوتر و باغبانی دوره های آموزشی برگزار می کند.

وی افزود: در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مستقر در شهر راز نیز دوره های آموزشی در رشته هایی از جمله خیاطی، قالی بافی، کامپیوتر و پیرایش زنانه و مردانه برگزار می شوند.

وی یادآور شد: یک آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مستقر در روستای بک پولاد نیز دوره آموزشی آی سی دی ال را برگزار می کند.

با این وجود، توکلی زاده به جای خالی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در بخش غلامان و جرگلان در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: درصورتیکه اهالی این دو بخش متقاضی باشند مجوز برای آغاز فعالیت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در این شهرستان صادر می شود.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که عمده فعالیت اهالی این شهرستان قالی بافی، پرورش اسب و نوغان داری است، بر لزوم کسب آموزش های به روز در این رشته های شغلی از سوی اهالی این شهرستان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: کسب آموزش های به روز در این رشته ها موجب افزایش تولیدات با کیفیت تر خواهد شد.

رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان راز و جرگلان در بخش دیگری از سخن خود همچنین به تشکیل کلاس های آموزشی در رشته های برق ساختمان، پرورش قارچ، پیوند زدن درختان برای 15 هزار و 582 نفر ساعت و به تشکیل کلاس های آموزش در محیط در رشته های کشت گلخانه ای، نانوایی، آی سی دی ال، خشک شویی، آشپزی، کافی نت برای دو هزار و 325 نفر ساعت در این شهرستان طی یک سال گذشته نیز اشاره کرد.

وی همچنین یادآور شد: برای نخستین بار، برای زنان سرپرست خانوار این شهرستان نیز دوره های آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.

وی گفت: در این راستا، برای تعدادی زن سرپرست خانوار ساکن در بخش جرگلان کلاس های قالی بافی و برای تعدادی زن سرپرست خانوار ساکن در شهر راز نیز کلاس های کامپیوتر در مدت 45 روز برگزار شدند و آنان آموزش دیدند.

توکلی زاده در خاتمه به تشکیل کلاس های فنی و حرفه ای در روستاهای دارای مهارت در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان راز و جرگلان نیز این برنامه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان