آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ساعت ۲۰:۴۸
مدیرعامل مخابرات خراسان شمالی خبر داد:

وجود ۱۰۰۰ مشترک خانگی فیبر نوری در استان/ ۴۸ روستای راز و جرگلان در برنامه اتصال به فیبر نوری

علیرضا هاشمی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای واگذاری سرویس شبکه فیبر نوری(FTTH) به 8 هزار مشترک در شهرها و نقاط مختلف استان ایجاد شده است، گفت: هم اکنون یک هزار مشترک فعال فیبر نوری خانگی در استان وجود دارد.
وجود 1000 مشترک خانگی فیبر نوری در استان/ 48 روستای راز و جرگلان در برنامه اتصال به فیبر نوری,

به گزارش عصراترک، علیرضا هاشمی، مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد:  5هزار ظرفیت لازم برای واگذاری سرویس شبکه فیبر نوری(FTTH)  در 17 مسیر پرترافیک شهرستان بجنورد و مابقی در سایر نقاط مختلف استان ایجاد شده است.

وی با اشاره نقش مؤثر این طرح در افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت در استان خواستار اطلاع رسانی به شهروندان در راستای بهره‌مندی مشتركان از خدمات نوین و سریع، شركت مخابرات شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره مندی 92 درصد از جمعیت استان از سیم کارت های فعال سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان گفت: میزان مصرف ADSL خانگی و اینترنت موبایل در استان با ظرفیت کشوری برابر است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 3 میلیون سیم کارت توسط 3 اپراتور در استان توزیع شده است.

هاشمی افزود: 65 هزار مشترک ADSL خانگی در 24 شهر و 125 روستا روزانه 11 هزار گیگ اینترنت مصرف می کنند که این میزان نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر رشد داشته است.

وی میزان مصرف اینترنت موبایل را نیز 80 هزار گیگ ذکر کرد و گفت: میزان مصرف اینترنت موبایل هم نسبت به سال گذشته افزایش 3 برابری داشته است.

وی سال 99 را سال تحول صنعتی در حوزه فناوری ارتباطات در خراسان شمالی نامید و اظهارکرد: کسب رتبه نخست در اجرای فیبر نوری در روستاها و رتبه نخست استان در ظریب نفوذ سیم کارت هوشمند در کشور، مصداق های این ادعا هستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی تاکید کرد: با همکاری سایر دستگاه از جمله شهرداری ها ، دهیاری ها و مردم هم اکنون 112 روستای استان از فیبر نوری برخوردار هستند.

هاشمی ایجاد 11 سایت جدید در 9 روستا و دو شهر بجنورد و اسفراین و همچنین ارتقا 23 سایت روستایی از نسل 2 به 3و 4 را از دیگر دستاوردهای مخابرات در سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات 1400 گفت: آمادگی برگزاری انتخابات و انجام تمام تراکنش ها به صورت آنلاین در بیش از یک هزار شعبه در استان هستیم.

 

برقراری ماهانه 600 هزار ارتباط موفق با 118

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی در ادامه به برقراری ماهانه 600 هزار ارتباط موفق با سامانه 118 استان خبر داد.

هاشمی گفت:  118 مرکز راهنمای تلفنی گسترده ای است که به درصد قابل توجهی از شهروندان در زمینه‌های خود، مشاوره و اطلاع رسانی انجام می ‌دهد و صاحبان حرف و مشاغل می توانند با بروز رسانی شماره خود در این سامانه از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.



48 روستای راز و جرگلان در برنامه اتصال به فیبر نوری

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: 48 روستای راز و جرگلان در برنامه اتصال به شبکه فیبر نوری قرار دارند که هم اکنون اتصال 12 روستا انجام شده و 36 روستا هم در دستور کار قرار دارد.

هاشمی اظهارکرد: در حال حاضر 150 کیلومتر فیبر نوری از گونیک تا غلامان و راز اجرا شده و 250 کیلومتر در مناطق قزل، بچه دره و پرسه سو و دیگر روستاهای این شهرستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بیشترین سایت احداث شده نیز در منطقه راز و جرگلان بوده، تاکید کرد: محرومیت های حوزه فناوری ارتباطات در راز و جرگلان، چندماهی بیشتر دوام نخواهد آورد چراکه استاندار شخصا پیگیر اجرای پروژه فیبر نوری این منطقه هستند.

انتهای پیام/گ
 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان