آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ساعت ۱۸:۲۲
معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی عنوان کرد:

۸۱۵ اشتراک رایگان گاز درخراسان شمالی / چهار هزار ظرفیت خالی برای اشتراک گاز در سطح روستاهای استان

حسن افتخاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع خراسان شمالی تعداد 815 اشتراک، شامل 28 مورد حسینیه و مسجد و 790 خانوار از اشتراک رایگان شرکت گاز برخوردار شده اند.
815 اشتراک رایگان گاز درخراسان شمالی / چهار هزار ظرفیت خالی برای اشتراک گاز در سطح روستاهای استان ,

حسن افتخاری، معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: مطابق مصوبه و آیین نامه ای که در شرکت ملی گاز موجود است، برای گروهی از خانواده ها، همچون مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا و ایثارگران و حسینیه و مساجد شهری و روستایی اشتراک گاز رایگان است.

وی با اشاره به اینکه هزینه کرد شرکت گاز برای اشتراک مساجد و حسینیه ها باتوجه به میزان مساحت، متفاوت است، گفت: برای یک منزل معمولی که کنتور معمولی در نظر گرفته می شود، هزینه اشتراک 212 هزار تومان است که از خانوارهای گروه هدف دریافت نمی شود.

افتخاری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درمجموع استان خراسان شمالی تعداد 815 اشتراک، شامل 28 مورد حسینیه و مسجد و 790 خانوار از اشتراک رایگان شرکت گاز برخوردار شده اند، 70 درصد از این گروه را مددجویان کمیته امداد، 25 درصد مددجویان بهزیستی و پنج درصد را ایثارگران تشکیل داده اند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون خانوارهایی که علمک گاز تا جلو درب منازلشان رفته است، مشترک محسوب می شوند، گفت:  برای این خانواده ها با تعیین مهلت دوماهه از ابتدا برای تکمیل روند لوله کشی منازل در نظر گرفته شد که در غیر اینصورت سوخت مایع به آنها تعلق نخواهد گرفت، اما در حال حاضر این مهلت تمدید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه لیست خانواده های فاقد لوله کشی گاز به فرمانداری، استانداری و شرکت پخش اعلام شده است، گفت: در بررسی های بعمل آمده تمامی خانواده هایی که لوله کشی گاز انجام نداده اند، به دلیل  بضاعت مالی نبوده اند، بلکه گروهی از آنها افرادی بودند که منزلشان در روستا سکونت گاه فصلی بوده است.

افتخاری گفت: بعد از انجام لوله کشی داخلی منازل و تاییده توسط نظام مهندسی، اشتراک گاز برای آنها مقرر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متولی پایش آماری خانواده های فاقد گاز استان شرکت گاز نیست، گفت:  شرکت گاز مطابق قانون، برای روستاهای بالای 20 خانوار که براساس سرشماری سال 95 گازرسانی انجام می دهد که این روند هم اکنون صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: براساس آخرین پایشی که در شهریور ماه سال جاری انجام شده است، تعداد خانوارهای بدون گاز کشی ، چهار هزار  خانوار  در 739 روستا است که علمک گاز تا جلوی دربشان رفته است اما برای اشتراک پذیری اقدام نشده بود.

وی افزود: براساس آخرین آمار به دست آمده از شهریور ماه تاکنون از چهار هزار خانوار، یک هزار و 500 خانوار لوله کشی انجام شده است و اشتراک را دریافت کرده اند.

افتخاری یادآور شد: براساس قانون وزارت نفت اگر خانواده ای در منطقه ای سکونت دارد که گازرسانی شده باشد، به این خانواده ها سوخت مایع تعلق نمی گیرد، اما در جلسات داخلی استان مصوب شد که برای این خانواده ها سوخت مایع در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان