آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ساعت ۱۷:۱۷
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد:

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی در گلستان شهر/انجام کاداستر املاک دولت در مناطق شهری استان

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: وزارت راه و شهرسازی مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات مصوب سال را برای انجام اقدامات عمرانی در منطقه مسکن مهر گلستان شهر بجنورد اختصاص داده است.
اختصاص 14 میلیارد تومان برای عملیات عمرانی در گلستان شهر/انجام کاداستر املاک دولت در مناطق شهری استان ,

عبدالمجید نژاد صفوی، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: پس از انجام هشت ماه پیگیری های مستمر، سرانجام وزارت راه و شهرسازی مبلغ 14 میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات مصوب سال را برای انجام اقدامات عمرانی در منطقه مسکن مهر گلستان شهر بجنورد اختصاص داد.

نژاد صفوی اعلام کرد: از این اعتبار اختصاص یافته 10 میلیارد تومان برای انجام زیرسازی معابر، آسفالت معابر و جدول گذاری معابر این منطقه در حال هزینه است.

وی همچنین افزود: در مجاورت مجتمع هزار واحدی این منطقه نیز پارک محله ای با صرف چهار میلیارد تومان اعتبار ساخته خواهد شد که با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات ساخت آن آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری بجنورد اعلام کرده است در گذشته طبق توافقات انجام شده، وزارت راه و شهرسازی در راستای تحویل مدیریت گلستان شهر به شهرداری بجنورد و اجرای عملیات عمرانی در این منطقه مسکونی باید 17 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری بجنورد بدهد که اداره کل راه و شهرسازی استان از پرداخت این مبلغ امتناع می کند نیز اعلام کرد: هنوز مدیریت این منطقه مسکونی به شهرداری بجنورد تحویل نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: 17 میلیارد تومان مطالبه شهرداری بجنورد از این اداره کل برای مدیریت گلستان شهر سندیت ندارد درحالیکه پرداخت این مبلغ به شهرداری بجنورد باید مبنای قانونی داشته باشد.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی 14 میلیارد تومان اعتبار مازاد را در اختیار این اداره کل قرار داده است تا برای ارائه خدمات عمرانی در گلستان شهر هزینه شود.

وی همچنین یادآور شد: شهرداری بجنورد بابت احداث واحدهای مسکونی در گلستان شهر بجنورد پروانه صادر کرده و مبالغ آنها را نیز دریافت کرده است.

نژاد صفوی افزود: شهرداری بجنورد همچنین بابت ارائه خدمات شهری به این منطقه از ساکنان آن عوارض دریافت می کند.

وی در بخش دیگری از سخن خود از اجرای 14 پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در برخی از محلات هدف این طرح در مناطق شهری استان خبر داد و گفت: اغلب این پروژه ها در شهر بجنورد انجام شدند.

وی گفت: در شهر بجنورد در محل باقر خان و صادقیه عملیات آسفالت معابر، در محله باقرخان ساخت یک ورزشگاه، در منطقه جوادیه ساخت گود ورزشی، در منطقه هدف در شهر شیروان روشنایی و موزاییک معابر و در منطقه هدف شهر اسفراین نیز عملیات جمع آوری آب های سطحی اجرایی شدند که تکمیل آنها ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین به اجرای نقشه برداری از املاک تحت اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در همین راستا، تا به کنون 11 هزار هکتار از املاک تحت اختیار این اداره کل نقشه برداری شده و برای دریافت اسناد تک برگ آنها از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام شده است.

وی افزود: درحالیکه طی پنج سال گذشته فقط پنج هزار هکتار از املاک تحت اختیار این اداره کل نقشه برداری و دریافت سند تک برگ انجام شده بود.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری تمامی املاک تحت اختیار این اداره کل را نقشه برداری و اسناد تک برگ آنها را دریافت کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: برخی از املاک تحت اختیار این اداره کل توسط زمین خواران تصرف شده بود که بابت باز پس گیری آنها، پرونده های قضایی تشکیل شده اند.

نژاد صفوی در خاتمه با اشاره به پرداخت 37 میلیارد تومان ودیعه مسکن به متقاضیان در خراسان شمالی طی سال جاری گفت: سهم استان از پرداخت ودیعه مسکن دولت به متقاضیان 92 میلیارد تومان بود که هفت هزار و 343 متقاضی در استان برای دریافت آن ثبت نام کرده بودند، با این وجود، شماری از متقاضیان واجد دریافت این ودیعه نبودند.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان