آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ساعت ۲۰:۴۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان خبر داد:

تخصیص ماهانه ۳۸ درصد از نیاز نهاده های دامی راز و جرگلان

خادمی گفت: میزان مصرف ماهانه نهاده های دامی در شهرستان رازوجرگلان ماهانه دو هزار  تن است، در حالی که درحال حاضر 750 تن که حدود 38 درصد میزان نیاز است به شهرستان تخصیص داده شده است. 
تخصیص ماهانه 38 درصد از نیاز نهاده های دامی راز و جرگلان,

خادمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان با اشاره به اینکه مردم این شهرستان معمولا از طریق اشتغال در دامداری و کشاورزی امرار معاش دارند، گفت: متاسفانه امسال در شهرستان کمبود بسیار بالای نهاده های دامی مشکلات زیادی برای دامداران ایجاد کرده است.


وی اضافه کرد: میزان مصرف ماهانه نهاده های دامی در شهرستان رازوجرگلان ماهانه دو هزار  تن است، در حالی که درحال حاضر 750 تن که حدود 38 درصد میزان نیاز است به شهرستان تخصیص داده شده است. 


خادمی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه هیچ گونه جو خام به شهرستان تخصیص داده نشده است، گفت: 10 درصد از میزان کل نهاده های دامی استان خراسان شمالی به شهرستان راز و جرگلان تخصیص داده می شود.


وی یکی از علت های اصلی کمبود نهاده های دامی و در نهایت افزایش قیمت آن را کمبود تولیدات داخلی علوفه عنوان کرد و گفت: این مشکلات باعث افزایش نیاز به واردات شده است که متاسفانه در ماه های اخیر واردات در بخش نهاده های دامی خیلی کم بوده است.

 

این مقام مسئول به تقسیم عادلانه نهاده های یارانه ای  دریافتی بین دامداران اشار کرد و گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 700 تن جو بین دامداران  و 60 تن جو و 10 تن سبوس بین پرورش دهندگان اسب شهرستان توزیع شده است.


خادمی در ادامه با بیان اینکه 400 هکتار کشت آبی و یک هزار و 600 هکتار کشت دیم پاسخگو تامین نهاده های دام شهرستان نیست، گفت: در حال حاضر 50 تن بذر جو وارد شهرستان شده و در بین کشاورزان توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد:  قیمتها در مقایسه با ماه گذشته افزایش 100 درصدی داشته است، به گونه ای که کنسانتره طی یک ماه از قیمت کیلویی دو هزار و 800 تومان و سه هزار و 200 تومان به قیمت کیلویی سه هزار و 800 تا چهارهزار و 200 تومان رسیده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از عوامل گرانی های اخیر نهاده های دامی کمبود علوفه، نیاز شدید دامدار، خشکسالی و سرمای حادث شده در فصل بهار است که به محصولات خسارت وارد کرده است.


وی افزود: در حال حاضر 200هزار دام سبک، 16هزار دام سنگین و 750 رأس اسب در شهرستان وجود دارد.

 

انتهای پیام/ یزدانی 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان