آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ساعت ۲۰:۲۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

۱۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب خراسان شمالی اصلاح می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سال آتی ۱۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب شهری و روستایی استان اصلاح می شود.
۱۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب خراسان شمالی اصلاح می شود,خراسان شمالی+راز و جرگلان+آب+فاضلاب

به گزارش  پایگاه خبری راز و جرگلان ، به نقل از شبستان، "غلامحسین ساقی" دوشنبه (۱۷ آذرماه)  در نشست خبری اظهار داشت: با اصلاح شبکه  و خطوط انتقال آب، مشکل هدر رفت آب و آب بدون درآمد کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای عبور از مشکلات تامین آب در تابستان ۱۴۰۰، یکی از پروژه های مهم در این زمینه، اجرای رینگ  شمالی آبرسانی به بجنورد است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از خط انتقال این پروژه پیش از این توسط شرکت آب منطقه ای استان اجرا شده اما اجرای ۲۲ کیلومتر دیگر به وسیله این شرکت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. 

وی گفت: اجرای رینگ شمالی آبرسانی به بجنورد ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که از سه محل تامین می‌شود و با بهره برداری از آن علاوه بر شهروندان، شمار زیادی از روستاییان هم بهره مند می شوند.

وی افزود: ساکنان در روستاهای پسرکانلو، لنگر، باغچق، علی آباد دارای منبع پایدار آب بهر مند می شوند.

ساقی اظهار داشت: اعتبار این طرح از سه محل تامین می شود که بر این اساس دفتر رهبر معظم انقلاب قرار است ۱۷۰ میلیارد ریال از این رقم را تامین کند.

وی افزود: تامین اعتبار برای این پروژه، از مصوبات سفر معظم له نبود اما با پیگیری های انجام شده، از سال ۹۷ جزو ردیف سفر قرار گرفت و تعهدات سفر رهبر انقلاب در این زمینه ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تامین ۱۷۰ میلیارد ریال از ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح هم از تعهدات وزارت نیرو است که بخشی از این میزان ابلاغ شده است.

وی افزود: سهم استان هم تامین ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار است اما اعتبار استانی محدود است و تاکنون کمتر از ۱۰ میلیارد ریال تخصیص داشته است.

ساقی با بیان اینکه حفر ۵۱ حلقه چاه از دیگر برنامه ها است، گفت: ظرفیت این چاه ها ۶۴۶ لیتر بر ثانیه است و تاکنون ۱۲ حلقه چاه حفر شده است. 

وی با بیان اینکه ۸۳ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می شود، گفت: آبرسانی پایدار به ۵۰ روستا از برنامه های سال آتی است.

وی از ورود سپاه و بنیاد علوی برای آبرسانی به روستاها خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از توان بنیاد علوی، قرارگاه پشرفت و آبادانی و قرار گاه بسیج مستضعفان آبرسانی به ۲۷ روستای استان در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا بنیاد برکت هم برای کمک به آبرسانی به روستاهای استان ورود پیدا کند. 

وی از بخشودگی جریمه های انشعاب های غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، در این استان برای بخشودگی جریمه های این افراد اقدام می شود و افرادی که از اول دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه امسال برای مجاز کردن انشعاب آب خود اقدام کنند، از بخشودگی جریمه ها بهره مند می شوند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان ساکنان در ۳۰۰ روستای استان در تابستان امسال با تنش آبی روبه رو بودند اما اکنون مشکل در ۳۳ روستا حل شده است.

وی گفت: پس از یکپارچه سازی وظایف و مسئولیت های شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، سند آبرسانی پایدار به روستاها تدوین شد.

ساقی افزود: برای رفع مشکلات تنش آبی در روستاها ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این شرکت آمادگی دارد برای حل مشکلات در پنج سال اقدام کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با اجرای این برنامه، دغدغه های تامین آب روستاییان استان تا افق ١۴٣٠ حل می شود.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان