آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ساعت ۱۹:۲۲
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اعلام کرد:

انجام عملیات آبخیزداری در ۲۵ درصد از مساحت استان/آغاز عملیات آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از حوزه مرزی استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: انجام عملیات آبخیزداری در استان تا به کنون در 81 حوزه آبخیز به مساحت 700 هزار هکتار که شامل 25 درصد از مساحت استان است، اجرایی شده و در حال اجرا است.
انجام عملیات آبخیزداری در 25 درصد از مساحت استان/آغاز عملیات آبخیزداری در 22 هزار هکتار از حوزه مرزی استان,

حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره روند عملیات آبخیزداری در استان اظهار کرد: برای سال مالی 98، مصوب شد که از محل صندوق توسعه ملی کشور 32 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری به استان خراسان شمالی اختصاص داده شود.

وحید گفت: با توجه به اینکه روند اجرای این عملیات در استان تسریع شد، بنابراین اعتبار اختصاصی به این امر از 32 میلیارد تومان به 39 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافت.

وی در ادامه بیان کرد: مصوب شده است که در سال مالی 99 نیز مبلغ 23 میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات آبخیزداری در استان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود که با پیگیری های انجام شده این اعتبار به 34 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافت که در اختیار استان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در سال مالی 98 با اعتبار اختصاص یافته عملیات آبخیزداری شامل اجرای عملیات تقویت پوشش گیاهی، عملیات ایجاد سازه سنگ ملاتی، گابیون بندی و ... در 38 حوزه به مساحت 343 هزار هکتار اجرایی شد.

وحید افزود: در سال مالی 99 نیز عملیات آبخیزداری در 28 حوزه آبخیز به مساحت 288 هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال مالی 99، 10 میلیارد تومان اعتبار از مجموع اعتبار اختصاص یافته صندوق توسعه ملی، برای اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه مرزی توتلی به مساحت 22 هزار هکتار صرف می شود که قرارداد آن منعقد شده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی تا سال 97، سطح مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در استان 18درصد بود که از سال 98 تا به کنون سطح این مطالعات به 35 درصد رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین گفت: تا سال 97 میزان اجرای عملیات آبخیزداری در استان به هشت درصد رسیده بود که از سال 98 تا به کنون میزان اجرای این عملیات به 25 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: به طور کلی، تا به کنون مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در 114 حوزه آبخیز استان به مساحت بیش از یک میلیون و 33 هزار هکتار ( معادل 35 درصد از مساحت استان) و اجرای عملیات آبخیزداری در 81 حوزه آبخیز استان به مساحت 700 هزار هکتار ( معادل 25 درصد از مساحت استان) انجام شده اند و در حال اجرا هستند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات آبخیزداری 39 حوزه آبخیز استان به مساحت 317 هزار هکتار رو به پایان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی یادآور شد: با این وجود، هنوز عملیات آبخیزداری در 32 حوزه آبخیزی به مساحت 312 هزار هکتار آغاز نشده است.

وحید در خاتمه اعلام کرد: با این اقدامات انجام شده، تا به کنون بیش از 290 میلیون متر مکعب آب در آبخوان های استان ذخیره سازی شده و 3.6 تن در هکتار کاهش فرسایش خاک در این حوزه های آبخیز میسر شده است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان