آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ساعت ۲۳:۴۰
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد:

اجرای عملیات آبرسانی پایدار به ۷۷ روستای استان در سال ۱۴۰۰/پتروشیمی خراسان پای میز مذاکره آبی آمد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اجرای عملیات آبرسانی پایدار به 50 روستای دچار تنش آبی استان همچنین 27 روستای دیگر در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان در سال 1400 آغاز خواهند شد.
اجرای عملیات آبرسانی پایدار به 77 روستای استان در سال 1400/پتروشیمی خراسان پای میز مذاکره آبی آمد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: تکمیل رینگ شمالی آبرسانی از محل سد شیرین دره به شهر بجنورد تا به کنون به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که در تلاش هستیم این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل شود.

ساقی با اشاره به اینکه از محل اجرای این پروژه تا به کنون آبرسانی به شهر بجنورد محقق شده است، اعلام کرد: با بهره برداری کامل از این پروژه، آبرسانی پایدار و با کیفیت برای مناطق گلستان شهر بجنورد همچنین روستاهای پسرکانلو، علی آباد، باغچق، محمد علی پهلوان و کلاته آذرسا نیز محقق می شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه آبرسانی از محل سد شیرین دره به شهر بجنورد و روستاهای مستقر در مسیر این شبکه تا به کنون 17 میلیارد تومان اعتبار از ردیف اعتباری سفر رهبری به استان اختصاص یافته است همچنین 12 میلیارد تومان اعتبار ملی همچنین یک میلیارد تومان اعتبار استانی نیز اختصاص یافته اند.

وی گفت: هنوز باید پنج میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و 16 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص داده شوند.

ساقی همچنین اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در سال 1400 آغاز عملیات آبرسانی پایدار به 50 روستای دارای تنش آبی کمی و کیفی را در دستور کار دارد.

وی همچنین از آبرسانی پایدار به 27 روستای واقع در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، قرارگاه بسیج سازندگی، بنیاد علوی و خیران را در سال 1400 آغاز خواهد کرد.

وی افزود: پیش بینی می شود بنیاد برکت نیز برای اجرای این پروژه در شهرستان مانه و سملقان همکاری کند.

افزون بر این، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: حفر 51 حلقه چاه با اثر بخشی 646 لیتر بر ثانیه آب برای تامین آب مناطق شهری و روستایی استان را در دستور کار قرار داده ایم که تا به کنون حفر 12 حلقه از آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: این چاه ها با هدف پدافند غیر عامل حفر خواهند شد که در شرایط نیاز وارد مدار بهره برداری شوند.

وی همچنین از اصلاح و توسعه شبکه های توزیع آب و اصلاح خطوط انتقال آب شهری و روستایی در استان به طول 180 کیلومتر در سال 1400 خبر داد.

علاوه بر این، ساقی به آغاز عملیات احداث تصفیه خانه آب سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان در سال 1400 با ظرفیت ذخیره هفت هزار و 600 متر مکعب آب در شبانه روز اشاره کرد و گفت: ماهیت سد چندیر تامین آب شرب 25 روستا و تامین آب کشاورزی منطقه است.

وی در ادامه به سند سازگاری با کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: در این سند تامین آب پایدار برای صنایع استان از منابعی خارج از منابع آب خام در استان تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: با تصویب این سند، سرانجام شرکت پتروشیمی خراسان برای انتخاب محل تامین آب جایگزین، پای میز مذاکره با شرکت آب و فاضلاب استان آمده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی خراسان برای این منظور، مشاوری را انتخاب کرده است، بیان کرد: گفت و گوهای دو جانبه برای بهترین انتخاب جایگزین منبع تامین آب این صنعت در استان آغاز شده است تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اقدامات اجرایی شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان سال جاری در استان اظهار کرد: در تابستان امسال عملیات تامین آب پایدار و با کیفیت برای 33 روستای استان با اثر بخشی 140 لیتر بر ثانیه انجام شد.

وی همچنین گفت: در تابستان امسال حفر 33 حلقه چاه در استان به پایان رسید که 799 لیتر بر ثانیه آب شرب به ظرفیت آبی استان اضافه شد.

ساقی خاطر نشان کرد: از این چاه های حفر شده، 13 حلقه آن در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، راز، فاروج، تیتکانلو، زیارت، قوشخانه، حصار و گرمخان و سنخواست وارد مدار بهره برداری شده اند.

وی همچنین تقویت حجم ذخیره مخزن آبی در شهرهای استان را با عنوان مهمترین برنامه راهبردی تابستان امسال دانست و گفت: با اجرای این پروژه 59 هزار و 200 متر مکعب به ظرفیت مخازن آب شهری استان اضافه خواهد شد که هنوز این پروژه در حال اجرا است.

وی افزود: تا پایان سال گذشته ظرفیت مخازن آب شهری استان به 153 هزار متر مکعب رسیده بود.

افزون بر این، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به انجام بازسازی و نوسازی تاسیسات آبرسانی روستاهای استان در تابستان امسال نیز اشاره کرد.

ساقی در خاتمه خیران را برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای استان به همکاری دعوت کرد و گفت: تا به کنون عده ای از خیران پای کار آمده و در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان را یاری کرده اند.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان