آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ساعت ۲۲:۹
یادداشت؛

فتنه صبح جمعه ای آبان ۹۸

درست یکسال قبل، در چنین روزهایی ایران درگیر اتفاقاتی بود که میتوانست مانند اصلاح قیمت های گذشته به آرامی بگذرد، اما در خوش بینیانه ترین حالت با تدبیر ناصحیح و غیر عمد تبدیل به یک بحران فراگیر در کشور شد.
فتنه صبح جمعه ای آبان 98,

به گزارش عصراترک، هر چند اعتراض به گرانی حق مردم است و کسی منکر این موضوع نیست اما دمیدن خارجی ها و گاها ریختن بنزین بر روی آتشِ داخلی ها و تبدیل اعتراض به اغتشاش امری غیر قابل گذشت است، استفاده از واژه اعتراض به جای اغتشاش در رسانه های معاند راه کاری است تا هر نوع روایتی که می خواهند را از اتفاقات درون کشور داشته باشند. فرضیه می سازند، فرضیه را به دروغ مستند می کنند،کشته سازی می کنند و تندیسی از ارازل و اوباش می سازند.


۱۵ هزار میلیارد تومان حجم خسارت های مستقیم و غیرمستقیم ، ۵۹ پمپ بنزین ۲۵۶ بانک و ۲۳پایگاه بسیج و بیش از ۷۰۰ خودروی مردمی و کشف انواع سلاح های کوچک و بزرگ  ماحصل یک اعتراض ساده  نیست که بشود ساده از کنارش گذشت.


گروه های کوچک و مخفی تروریستی در داخل منتظرند تا با کوچکترین اعتراضات بحق مردم و با دستور از فرماندهان خارج نشین خود، این تجمعات کوچک را به اغتشاش تبدیل کنند تا هم صدای اعتراضات مردم خاموش شود و هم هر چند کوتاه آرامش کشور را تحت شعاع قرار دهند.


اما به نظر می رسد در این میان رسانه های داخلی بازنده جنگ روایت های دشمن شدند، موضوعی که نیاز به تامل دارد، در بسیاری از موضوعات می توان با روایت گری درست و سریع از ماجرا، مردم را که صرفا خواهان رفع مشکلات و شفاف سازی هستند را، اقناع و جریان را در مسیر درست هدایت کرد.


به عنوان مثال رویترز در باره کشته های آبان نوشت "1500 نفر کشته شدند" و در حالی که رسانه های داخلی در پیچ و خم تکذیب بودند، جبهه معاند با همین استناد فعالیتش را شروع و ادامه داد و بر روی قبر خالی گریه کرد، آبان 98 با تمام حوادث و فراز و نشیب هایش گذشت و چیزی که مشخص است این است اولا گلایه مردم در میان هیاهوی آن روزها گم شد و دوما اینکه هیچ کشوری سر امنیت مردمش با کسی شوخی ندارد.

 

حبیب الله نامور، دبیر نهضت سواد رسانه خراسان شمالی

انتهای پیام/ 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان