آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ساعت ۱۹:۵۲

چرخ کارگاه پوشاک راز و جرگلان با امید آفرینی خاتم به حرکت افتاد

در بحران کرونا که خیلی از مشاغل تعطیل و باعث دردسرهایی برای مردم شده است، در راز و جرگلان با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) کارگاه تولیدی پوشاک با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 25 نفر راه اندازی و منبع درآمدی برای این خانوارها شده است.
چرخ کارگاه پوشاک راز و جرگلان با امید آفرینی خاتم به حرکت افتاد,خراسان شمالی+راز و جرگلان+کارگاه تولیدی+چرخ خیاطی

به گزارش پایگاه خبری راز و جرگلان، چندین سال است با انواع تحریم هایی که از سمت دشمن نسبت به کشور لحاظ می شود، مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی را سرلوحه امور قرار داده اند و لزوم ورود جدی به این بخش را خواستار شده اند. براین اساس کارگاه های تولیدی زیادی نیز راه اندازی شده که قطعا در کمک به کسب درآمد برای خانوارها و ایجاد اشتغال تاثیرگذار بوده است.


این در حالی است که با شیوع کرونا در سراسر جهان، علاوه بر مشکل سلامتی، مشکلات معیشتی بسیاری بر مردم تحمیل شده که زندگی را بر آنها دشوار کرده است، در این میان در شهرستان مرزی راز و جرگلان با راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک برای 25 نفر از مردم این منطقه ایجاد اشتغال شده که می تواند باری از دوش مردم بردارد. این کارگاه ها بعد از راه اندازی نیاز به حمایت دارند تا بتوانند سرپا بمانند و با ایجاد بازار فروش تناسب بین عرضه و تقاضا فراهم و رونق کار صورت گیرد.

 

ایجاد اشتغال برای 25 نفر با راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک


عیسی یزدانی، معاون بسیج سازندگی سپاه شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار راز و جرگلان در رابطه با کارگاه خیاطی که در این شهرستان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این کارگاه از روز 10 آبان ماه سال جاری با حمایت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) و بسیج سازندگی شهرستان راز و جرگلان برپا شده است.


وی با اشاره به اینکه این کارگاه خیاطی با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان شروع به کار کرده است، گفت: 15 نفر به صورت مستقیم و 10نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند که در صورت حمایت و پشتیبانی دستگاههای ذیربط امکان افزایش نیروهای کار و گسترش کارگاه نیز وجود دارد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر از 25 نیروی مشغول به کار در این کارگاه تولید پوشاک 15 نفر از نیروهای بومی شهرستان رازوجرگلان هستند که به صورت مستقیم فعالیت می کنند و از 10 نفر مشغول به کار به صورت غیرمستقیم 6 نفر بومی و 4 نفر غیربومی هستند.


یزدانی خبر داد: در این واحد تولیدی در حال حاضر مانتو بچه گانه و بزرگسال، لباس های زمستانی، لباس های بچه گانه و ماسک به صورت سری دوزی تولید می شوند که بسته به نوع سفارش طرف قرارداد با کارگاه و فصول سال نوع محصول تولیدی تغییر می کند.


معاون بسیج سازندگی سپاه شهرستان راز و جرگلان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر ارائه محصولات عمده به بازار، خاطرنشان کرد: بر اساس سفارش طرف قرار داد نوع و طرح سفارش شده، مواد اولیه مورد نیاز محصول برای کارگاه ارسال می شود و کارگاه محصول را به صورت عمده تولید و به بازار عرضه می کند.


راز و جرگلان گنجایش فروش این محصولات را در داخل شهرستان ندارد


یزدانی گفت: علاوه بر ارائه محصولات تولیدی در شهرستان، فروش به صورت عمده و سفارش از طرف شرکت های بزرگ و عرضه محصولات در سراسر کشور نیز انجام می گیرد.


وی خبر داد: تولیدات کارگاه بسته به میزان تقاضا به صورت هفتگی تولید و توزیع انجام می شود.


یزدانی مشکل ارتباطی برای دریافت مواد خام اولیه و ارسال محصول تولیدی به خارج از شهرستان، کمبود چرخ خیاطی را بخشی از مشکلات پیش رو این کارگاه تولیدی پوشاک خواند و گفت: راز و جرگلان گنجایش فروش این محصولات را در داخل شهرستان ندارد و در واقع نسبت عرضه به تقاضا با هم تناسب ندارد.


این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط فعلی که مردم از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند قطعا ایجاد این اشتغال ها می تواند کمکی به مردم باشد که بخشی از نیازهای زندگی شان را برآورده کنند.


وی گفت: مسئولان شهرستان برای حمایت از این کارگاه های تولیدی همت کنند که با ایجاد بازار فروش ثابت برای ارائه محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه، مردم بتوانند با هزینه های کمتری اقلام مورد نیازشان را خریداری کنند، علاوه بر این قطعا در رونق این کسب و کارها مثمر ثمر خواهد بود.

 

انتهای پیام/ یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان