آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ساعت ۲۳:۲۵
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی خبر داد:

اختصاص ۳۰۰ هکتار از منابع طبیعی به مرزداران خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین به نوغانداران راز و جرگلان برای ایجاد توتستان خبر داد.
اختصاص 300 هکتار از منابع طبیعی به مرزداران خراسان شمالی,

حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت : سالانه در شهرستان راز و جرگلان  ۱۷ تن خاک فرسایش می شود که این آمار در استان  ۱۲ تن در هکتار است بنابراین میزان فرسایش خاک در شهرستان رازوجرگلان از متوسط استانی بیشتر است.

وی سیلاب ها را علت این فرسایش خاک عنوان کرد وافزود: خاکی که باید تبدیل به محصولات کشاورزی شود همراه سیلاب به رودخانه می رود.

وحید تاکید کرد: حفاظت از خاک باید در بین اهالی به یک دغدغه تبدیل شود.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از فرسایش، رسوب گذاری و پر شدن سد چندیر جرگلان در ۳۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان عملیات آبخیزداری در محدوده دوراهی کلاته ابریشم تا سد چندیر در چهار حوزه شروع شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث دیوار ساحلی، گابیون بندی، کاشت، داشت و برداشت با 10 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل منبع طبیعی و ابخیزداری استان اضافه کرد: آبخیزداری باغلق نیز در سال ۹۴ از تخته باغلق تا بک پولاد در ۱۱ هزار هکتار انجام شد .

وحید همچنین از تخصیص ۳۰۰ هکتار زمین به مرزداران جهت اشتغالزایی و تولید در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ هکتار زمین در ۱۲ پهنه در طول ۴۵ کیلومتری رودخانه سومبار به مردم جهت سرمایه گذاری در قالب ایجاد توتستان تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد:  سرمایه گذارن این منطقه در کنار این ۳۰۰ هکتار می توانند از  دو میلیون متر معکب آب نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/ رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان