آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ساعت ۱۹:۳
دبیر ستاد کرونا راز و جرگلان:

۷۰ درصد نتایج تست کرونا در راز و جرگلان مثبت می شود

رضا علی یوسفی گفت: از دو هفته قبل مرکز نمونه گیری کرونا در درمانگاه یکه سعود نیز راه اندازی شده  و 70 درصد نمونه گیری در هر دو مرکز یکه سعود و شهر راز مثبت است .
70 درصد نتایج تست کرونا در راز و جرگلان مثبت می شود,

رضا علی یوسفی دبیر ستاد کرونا و رئیس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک اظهارکرد: برگزاری مراسم ها و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مهمترین دلیل ابتلا تعداد زیادی از مردم این شهرستان به کرونا ویروس است.

وی با این مطلب که معلوم نیست این بیماری چه زمانی از بین برود و مراسمات را نیز به طول کل نمی توان تعطیل کرد، افزود: باید مراسم جشن ها،عروسی ها و عزارداری را تنها با فامیل های درجه یک و در حد ۳۰ الی ۴۰ نفره برگزار کنند و همین تعداد نفرات نیز پروتکل ها را رعایت کنند چراکه مراسم با جمعیت بیش از این تعداد جان مردم را به خطر می اندازد .

یوسفی از جلوگیری از انجام مراسم اسبدوانی در شهرستان رازوجرگلان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

در روز پنجشنبه و جمعه برای مراسم عروسی در بخش جرگلان دو روز برگزاری مسابقات اسبدوانی تدارک دیده شده بود که روز پنجشنبه برگزار و روز جمعه نیز لغو شد.

وی با بیان اینکه اهالی بدون توجه به هشدارهای بخشداری و شبکه بهداشت این مراسم را برگزار کردند، افزود: در مسابقات اسبدوانی نیز مشاهده شد که مردم نه ماسک می زنند و نه فاصله اجتماعی را رعایت می کنند که به همین دلیل روز جمعه جلوی اجرای مسابقات گرفته شد و این برنامه در واقع راستی آزمایی محلی برای سنجش میزان توجه به پروتکل های بهداشتی بود که متاسفانه اهالی توجهی به آن نداشتند.

وی گفت : بنا براین شده که نه تنها در محلات بلکه در هر خانه یک سفیر بهداشت داشته باشیم و آموزش رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل ها را در منازل نیز آموزش دهیم.

یوسفی اظهار کرد :در حال حاضر بیشترین مبتلایان کرونا در رازوجرگلان مربوط به برگزاری مراسمات و تجمعات است که این زنگ خطر و هشداری برای مردم شهرستان است.

خبرنگار : رحیمی

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان