آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ساعت ۱۶:۲۹
در گفت و گو با عصر اترک تشریح شد:

ارائه اینترنتی برنامه های فرهنگی-هنری به کودکان استان

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اقدامات راه اندازی دو سامانه اینترنتی برای ارائه برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی و خدمات خرید به کودکان و نوجوانان در سطح استان ها همچنین بهره برداری از خانه بازی و مرکز آفرینش های هنری در مرکز استان خراسان شمالی را تشریح کرد.
ارائه اینترنتی برنامه های فرهنگی-هنری به کودکان استان,

فرهاد آقابیگی، مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک با گرامی داشت 16 مهر ماه، روز جهانی کودک اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور به علت شیوع بیماری کرونا، در فصل تابستان امسال ارائه برنامه های هنری، فرهنگی و ادبی در رشته 60 رشته را از طریق سایت KPS.IR را در سطح کشور در دستور کار قرار داد و آن را اجرایی کرد.

آقابیگی گفت: ارائه این برنامه ها از طریق سایت اشاره شده با هدف عدم مراجعه کودکان و نوجوانان به مراکز کانون های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور و دریافت این خدمات از طریق اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ارائه برنامه های فرهنگی شامل پژوهش، نمایش فیلم، نمایش تئاتر، برنامه های هنری شامل آموزش نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، انیمیشن، فیلم سازی و برنامه های ادبی شامل نوشتن خلاق، کارگاه های شعر و داستان هستند.

وی در ادامه از راه اندازی بخش عمومی سامانه KPS.IR در هفته جاری همزمان با آغاز هفته ملی کودک خبر داد و گفت: در این بخش فروشگاه اینترنتی فروش محصولات سرگرمی، اسباب بازی، نرم افزار بازی، فروش کتاب همچنین بخش امانت کتاب ( کتاب صوتی و پی دی اف) و پخش آنلاین فیلم ها و تئاتر کودک و نوجوان راه اندازی شده اند.

آقابیگی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همچنین سامانه ILI.IR را با هدف آموزش آنلاین زبان های خارجه برای کودکان و نوجوانان را نیز راه اندازی کرده است.

وی عنوان کرد: مدرسان و متخصصان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ها از طریق این دو سامانه اشاره شده به ارائه برنامه های تشریح شده، می پردازند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه با راه اندازی این دو سامانه، دسترسی به مربیان و متخصصان حوزه کودک و نوجوان در سطح استان ها مرتفع شده است همچنین تمامی کودکان و نوجوانان نقاط مختلف کشور نیز امکان بهره مندی از این برنامه ها را بدست آورده اند.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به وجود 9 کتابخانه ثابت و 9 کتابخانه سیار کودک و نوجوان در سطح استان، اعلام کرد: در حال حاضر چهار کتابخانه جدید ثابت در شهرهای فاروج، جاجرم، آشخانه و غلامان نیز در دست احداث هستند.

وی همچنین از بهره برداری از مراکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان مرکز استان ( شهر بجنورد) در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این مرکز شامل پلاتوی تئاتر، کارگاه انیمیشن، استودیو موسیقی است که در راستای محتواسازی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز می کند.

وی در ادامه اعلام کرد: در دهه فجر امسال همچنین خانه بازی ویژه کودکان و نوجوانان مرکز استان ( شهر بجنورد) نیز به بهره برداری می رسد که در این واحد انجام بازی های کامپیوتری، بازی های رومیزی، اتاق های فرار و کارت بازی آماده سازی می شوند.

آقابیگی به احداث ساختمان سینما کودک با ( گنجایش 200 نفر) و مرکز نجوم در مرکز استان ( شهر بجنورد) نیز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از آن معطل یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات این پروژه است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان