آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ساعت ۱:۳۱
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

جانمایی بیمارستان راز و جرگلان در دستور کار/بازنگری مطالعات کمپوست مرکز استان/دستور وزیر نیرو بر استفاده صنایع استان از پساب/سفر رییس ایمیدرو به استان

استاندار خراسان شمالی در نشست خبری به مهمترین دغدغه های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان از جمله جانمایی زمین برای احداث بیمارستان راز و جرگلان، بازنگری جانمایی احداث کارخانه کمپوست مرکز استان و تعیین تکلیف صنایع استان مبنی بر استفاده از پساب ها پاسخ داد.
جانمایی بیمارستان راز و جرگلان در دستور کار/بازنگری مطالعات کمپوست مرکز استان/دستور وزیر نیرو بر استفاده صنایع استان از پساب/سفر رییس ایمیدرو به استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، درباره تعیین تکلیف جانمایی زمین برای احداث بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: باید بپذیریم که امنیتی کردن اجرای پروژه ها با برگزاری هر اجتماع مردمی، منطقی نیست.

شجاعی گفت: دو یا سه مکان برای جانمایی نهایی زمین برای احداث و اجرای این پروژه انتخاب شده اند که در دست ارزیابی هستند.

وی همچنین اعلام کرد: طی تعامل با قرارگاه خاتم الانبیاء، مقرر شد که این قرارگاه پیمانکار احداث بیمارستان در این شهرستان بشود و نهاد سپاه نیز تا دو میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه کمک کند.

وی در ادامه درباره جانمایی زمین به منظور احداث کارخانه کمپوست و ایجاد دفن گاه زباله در مرکز استان نیز اعلام کرد: انتخاب مکان برای اجرای این دو پروژه باید بر اساس مطالعات علمی و ارزیابی فاکتورهای همه جانبه نگر باشد تا تبعات زیست محیطی، امنیتی و اجتماعی را به همراه نداشته باشد و یا تبعات آن کمتر باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه در همین باره جلسات متعددی برگزار شده است، عنوان کرد: از دستگاه های ذی ربط درخواست کردم که مطالعات انجام شده در مکان های مختلف بابت اجرای این دو پروژه را به بنده ارائه دهند که اعلام شد تا به کنون فقط مطالعات بر روی زمین جانمایی شده منطقه نجف آباد انجام شده است و مکان یا مکان های دیگری برای مطالعات، ملاک نظر قرار نگرفته اند.

وی با تصریح بر این مطلب که دغدغه و مخالفت مردم نجف آباد با اجرای این پروژه در این منطقه برای بنده بسیار مهم است، اعلام کرد: دستور داده ام که دوباره مطالعه و ارزیابی های زیست محیطی و آبی منطقه جانمایی شده در نجف آباد را انجام دهند.

وی افزود: درصورتیکه مطالعات جدید انتخاب این منطقه را برای اجرای این پروژه تایید کند، این مکان انتخاب نهایی برای اجرای این دو پروژه خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که تکلیف صنایع استان و استفاده آنها از منابع آبی در اختیارشان چه خواهد بود؟ نیز اظهار کرد: در گذشته در استان اصفهان مسئله صنایع این استان و استفاده آنها از منابع آبی در اختیارشان به موضوعی امنیتی تبدیل شد که سرانجام تصمیم گرفته شد تا برای رفع دغدغه های آبی این استان، صنایع از پساب های تصفیه شده، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی سند سازگاری با کم آبی تهیه، تصویب و گزارش آن به وزیر نیرو ارائه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این سند بر استفاده صنایع استان از پساب های تصفیه شده، تاکید شده است، این موضوع با مخالفت هایی مواجه شد که سرانجام وزیر نیرو دستور داد تا صنایع استان خراسان شمالی در مدت اجرای برنامه پنج ساله توسعه، استفاده از آب تازه را کنار بگذارند و از پساب تصفیه شده بهره برداری کنند.

شجاعی خاطر نشان کرد: برای اخذ این مصوبه از وزیر نیرو، جلسات طوفانی ای داشتیم.

وی درباره وضعیت پیشرفت پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان نیز اعلام کرد: اخیرا در همین زمینه با وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت و گوهایی بی تعارف داشته ایم که سرانجام تصمیم گرفته شد تا سه معاون وزیر راه و شهرسازی بابت عملیات های راهسازی، به ویژه محور بجنورد-جنگل گلستان به استان خراسان شمالی سفر کنند تا وضعیت را بررسی و تصمیمات برای تکمیل این پروژه ها به ویژه محور اشاره شده، گرفته شوند.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به صورت کتبی و شفاهی دستور داد تا اعتبارات مصوب عملیات راهسازی محور بجنورد-گلستان اختصاص داده شود.

استاندار خراسان شمالی درباره تعیین تکلیف سازمان ایمیدرو و اجرای تعهدش در مقابل معدن آلبلاغ نیز اظهار کرد: برای رفع این دغدغه تا حد ایجاد تنش پیش رفته ایم و حل این موضوع را رها نکرده ایم.

وی اعلام کرد: در روز چهارشنبه جاری، رییس سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی سفر خواهد کرد تا اجرای تعهدات این سازمان نسبت به این منطقه معدنی تعیین تکلیف شود.

وی درباره احداث پل های تخریب شده روستایی بر اثر وقوع سیلاب در استان نیز بیان کرد: به علت افزایش قیمت ها، پیمانکاران حاضر نشده اند که در مناقصه های برگزار شده، شرکت کنند درحالیکه چندین مورد از مناقصه های ساخت این پل ها برگزار شده است.

شجاعی افزود: این دغدغه، مشکلی است که در سطح کشور نیز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا به کنون متاثر از علت اشاره شده، فقط برای تعدادی از پل ها، پیمانکار انتخاب شده است.

وی درباره چرایی عدم برقراری پرواز بجنورد-عشق آباد نیز اعلام کرد: عدم برقراری این پرواز به روابط ایران و عشق آباد ارتباط دارد و تحقق این خط پروازی به ورود وزارت امور خارجه کشور و تعامل این وزارت خانه با عشق آباد بستگی دارد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بنده در شرایطی مجوز پرواز بجنورد-عشق آباد را برای فرودگاه بجنورد اخذ کردم که استان هایی دیگر به دنبال اخذ این مجوز برای فرودگاه های خود بودند.

وی در پاسخ به این سوال که استانداری درباره اجرای پروژه سرمایه گذاری رز در محل بوستان شهربازی بجنورد چه نظری دارد؟ اعلام کرد: حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی موجب آبادانی مناطق می شوند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران، در مناطقی سرمایه گذاری می کنند که محیط امن باشد و سرمایه گذار بابت سرمایه گذاری اش آرامش و بازگشت سرمایه اش را احساس کند.

شجاعی عنوان کرد: درصورتیکه بر اجرای این پروژه اشکال فنی وارد باشد، بنده مخالف اجرای آن هستم و درصورتیکه اشکال فنی و غیر منطقی نداشته باشد، نباید مانع اجرای کار شد.

وی یادآور شد: درصورتیکه شورای شهر بجنورد اجرای این پروژه را تصویب کند، دستگاه های بالا دست نظارتی بر نحوه اجرای این پروژه نظارت خواهند کرد.

وی درباره تعیین وضعیت دانشگاه کوثر استان خراسان شمالی نیز بیان کرد: بنده مخالفت خود را به صورت کتبی و شفاهی نسبت به الحاق این دانشگاه با دانشگاه جامع خراسان شمالی به وزارت علوم اعلام کرده ام.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: این دانشگاه در خراسان شمالی عملکرد خوبی داشته است بنابراین باید ساماندهی آن ملاک عمل باشد.

شجاعی خواستار شد: برای ارتقای کیفی دانشگاه کوثر باید به سوی جذب رشته هایی با مزیت های اشتغالزایی همچنین نزدیک به ظرفیت های استان باشیم.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان