آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ساعت ۱۷:۳۷
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

برخورداری تمام مدارس خراسان شمالی از اینترنت تا ۱۵ شهریور ماه/برگزاری کلاسهای حضوری برای مدارس کمتر از ۲۰ دانش آموز

عباس سعیدی با اشاره به اینکه از 720 مدرسه هدف خراسان شمالی تاکنون طرح ملی اینترنت رایگان برای 430 مدرسه اجرایی شده، گفت: اداره ارتباطات استان نسبت به اتصال تمامی مدارس استان تا 15 شهریور ماه متعهد شده است.
برخورداری تمام مدارس خراسان شمالی از اینترنت تا 15 شهریور ماه/برگزاری کلاسهای حضوری برای مدارس کمتر از 20 دانش آموز,

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با طرح ملی اتصال اینترنت رایگان برای تسهیل در استفاده از شبکه شاد اظهار داشت: در استان خراسان شمالی یک هزار و ۲۰۰ نقطه در قالب ۷۲۰ مدرسه در این طرح هدفگذاری شده بود که تاکنون 90 درصد از این مدارس در این طرح قرار گرفته اند و مابقی مدارس نیز قبل از 15 شهریور ماه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم سازی اینترنتی به صورت اختصاصی برای دانش آموزان از عهده آموزش و پرورش خارج است، گفت: در راستای اجرای این طرح تمامی مدارس استان از اینترنت رایگان برخوردار خواهند شد که در صورت وضعیت قرمز کرونا و نبود امکان برای برگزای حضوری کلاس ها از طریق سامانه شاد آموزش دانش آموزان دنبال شود.

سعیدی اضافه کرد: بازگشایی مدارس در شرایط قرمز نیز با حضور کارکنان و معلمان در مدارس انجام می شود و محتواهای آموزشی به صورت درس نامه در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از 720 مدرسه هدف تاکنون طرح ملی اینترنت رایگان برای 430 مدرسه اجرایی شده است، گفت: اداره ارتباطات که اجرای این طرح را بر عهده دارد نسبت به اتصال تمامی مدارس استان تا 15 شهریور ماه متعهد شده است که در صورت اجرایی شدن طرح هیچ مدرسه ای در استان بدون اینترنت نخواهد بود.

این مقام مسئول گفت: وجود دوکد در برخی از مدارس که در یک فضای آموزشی قرار دارند و در دو شیفت کاری ارائه خدمات می دهند باعث تفاوت در تعداد نقطه و مدرسه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی سهم برخوداری دانش آموزان راز و جرگلان از اینترنت را 23 درصد عنوان کرد و گفت: در این شهرستان به دلیل نداشتن زیرساخت های اینترنتی و تجهیزات سخت افزای لازم از جمله گوشی یا تبلت دسترسی برای دانش اموزان ممکن نبوده است، که در راستای رفع این مشکل از طریق کمیته امداد و تعهداتی که وزیر آموزش و پرورش داده  ، شناسایی دانش آموزان نیازمند انجام گرفته است که با ارائه تبلت‌های دانش‌آموزی از ادامه روند آموزش محروم نشوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات گرفته شده در ستاد ملی کرونا و صحبت های وزیر آموزش و پرورش در مناطقی که مدارس با ظرفیت زیر ۲۰ نفر جمعیت دانش آموزی هستند با حفظ و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آموزش به صورت حضوری برگزار شود.

 وی ادامه داد: همچنین برخی مدارس از طریق ارائه درسنامه به دانش آموزان و مابقی نیز از طریق برخورداری از شبکه شاد آموزش را دنبال خواهند کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه تاکنون روز ۱۵ شهریور ماه به عنوان سال تحصیلی جدید اعلام شده است، گفت: در این روز تمامی مدارس باز خواهد بود و کادر اداری و معلمان در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و براساس وضعیت موجود در شهرستان ها بنا بر مصوبات ستاد ملی کرونا آموزش ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان