آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ساعت ۱۹:۳۳
مسئول پیگیری اداره بهزیستی شهرستان رازوجرگلان خبر داد:

تعطیلی ۲ کمپ ترک اعتیاد راز و جرگلان

مسئول پیگیری اداره بهزیستی شهرستان رازوجرگلان از تعطیل شدن هر دو کمپ ترک اعتیاد در رازوجرگلان با وجود درگیری تعداد زیادی از جمعیت رازوجرگلان به اعتیاد خبر داد.
 تعطیلی 2 کمپ ترک اعتیاد راز و جرگلان ,

حسین مجرد مسئول پیگیری اداره  بهزیستی رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت : در سال ۹۷ یک کمپ ترک اعتیاد در بخش غلامان و یک کمپ اعتیاد نیز در روستای گز بخش مرکزی شروع به کار کرد که این کمپ های ترک اعتیاد به دلیل نبود نیروی کافی پزشکی، نبود حمایت مالی و نداشتن توجیه اقتصادی و همچنین کم بودن تعداد متقاضیان تعطیل شدند.

وی جانمایی کمپ های ترک اعتیاد در مکان هایی که مردم گلایه و شکلایت های زیادی از آن داشتند نیز از دیگر دلایل به تعطیلی کشیده شدن این مراکز بعد از یک و نیم سال فعالیت در غلامان و یک سال در گز شد .

وی گفت: با همه این مسایل نبود پزشک دلیل اصلی تعطیلی کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان شد چرا که برای ویزیت بیماران  معتاد مخصوصا در زمان سم زدایی که گاهی افرادی با بیماری مراجعه می کنند نیاز مبرم به پزشک وجود دارد.

مسئول پیگیری اداره بهزیستی شهرستان راز جرگلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اجازه فعالیت به پزشکان شبکه بهداشت در کمپ های ترک اعتیاد نمی دهد گفت: پزشکان مخصوصی باید در این کمپ ها فعالیت داشته باشند و با توجه به اینکه پزشکان نیز اکثرا از بجنورد به این شهرستان می آیند به دلیل دوری راه استقبال نمی کنند.

مجرد افزود: بستری معتادان در کمپ های ترک اعتیاد برای هر بیمار داوطلب در ماه ۷۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد که در این شهرستان محروم بیشتر افراد نیازمند بوده و گرچه ممکن است ماهی یک میلیون تومان برای مواد مصرفیشان هزینه کنند ولی توانایی پرداخت یک جای هزینه ترک اعتیاد در کمپ ها را ندارند .

وی با بیان اینکه پرداخت این هزینه برای دولت نیز مقدور نیست، اظهارداشت: در این یک سال ونیم فعالیت کمپ غلامان ۹۰ بیمار معتاد به این مرکز مراجعه داشتند که ۳۰ نفر از آنها معرفی شده دادگستری بوده و مابقی نیز داوطلب بودند.

وی ادامه داد: در کمپ ترک اعتیاد گز نیز ۹۶ نفر مراجعه کرده بودند که ۲۵ نفر از آنها معرفی شده دادگستری بودند و برخی از این افراد به دلیل تمدید گاها به مدت سه ماه در کمپ ترک اعتیاد بودند .

مجرد با اعلام این که در این شهرستان اعتیاد در بین مردان بیشتر از زنان رایج است، گفت : آمار دقیقی از گرفتاران به اعتیاد در این شهرستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد صنعتی بیشتر در روستاهای بک پولاد، تکله قوز، گرکز،تنگه ترکمن و سوخسوهاشم است و در حوزه اعتیاد به مواد سنتی نیز در همه روستاها و شهرهای این شهرستان آمار بالاست .

وی دلایل اعتیاد زیاد در رازوجرگلان را در دسترس بودن مواد، ناآگاهی والدین، ازدواج در سنین پایین و باورهای غلط از جمله اینکه مواد مخدر بیماری ها را از بین می برد، برشمرد.

وی عدم دسترسی آسان به مراکز درمانی باعث شده بیماران به جای طی کیلومترها راه برای مراجعه به بیمارستانها و مراکز درمانی  از مواد مخدر کمک بگیرند.

این مسئول همچنین رسم های غلط از جمله عادی شدن مصرف مواد مخدر در مراسم های عروسی و عزا، بخصوص در بین جوانان را از دیگر عوامل زیاد بودن مبتلایان به اعتیاد در این شهرستان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اعتیاد منجر به آسیب های اجتماعی مانند طلاق و بیکاری و خودکشی در این منطقه محروم می شود .

مجرد خبر از شروع به کار یک کمپ دیگر در روستای آنابای داد و گفت : مراحل ادارای این کمپ در حال انجام است و با یک پزشک نیز صحبت شده واگر این کمپ نیز با مشکلات مشابه روبه رو نشود می تواند فعالیت کند .

خبرنگار:صاحب جمال رحیمی

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان