آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ساعت ۲۳:۴
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش ۹ درصدی نزاع در استان/لزوم اقدام جهادی متولیان برای ایمن سازی جاده گلستان شهر

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزایش 9 درصدی وقوع نزاع در استان در بهار امسال خبر داد و گفت: پایین آمدن آستانه تحمل از جمله علل اصلی در بروز این اتفاق در استان بوده است.
افزایش 9 درصدی نزاع در استان/لزوم اقدام جهادی متولیان برای ایمن سازی جاده گلستان شهر,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره افزایش نزاع و درگیری در استان اظهار کرد: هرچند روند این اتفاق در سال های 97 و 98 در استان کاهش یافته بود، با این وجود، دوباره روند این اتفاق در بهار امسال تا 9 درصد افزایش یافت.

سردار مظاهری با بیان اینکه در خراسان شمالی اغلب جوانان و میانسالان مبادرت به نزاع می کنند، پایین بودن آستانه تحمل به ویژه در میان جوانان، وجود اختلافات قبلی، جدل در زمینه مسئله کم آبی و آبیاری مزارع و باغات از جمله عوامل اصلی در بروز نزاع در استان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه نزاع ها در استان اغلب با استفاده از ابزار چاقو، قمه، چوب و چماق همراه بوده، یادآور شد: البته در برخی از نزاع های رخ داده شده نیز از سلاح شکاری استفاده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از نیمه نخست دهه 90، دفتر تحقیقات و علمی کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی نسبت به انجام مطالعات تحقیقاتی در زمینه وقوع نزاع در استان اقدام کرد و در همین باره نیز طرحی با ارائه راهکارهای پیشگیرانه تهیه کرد که با ارائه آن طرح و راهکارها به دستگاه های متولی، آمار نزاع در استان طی سال های 97 و 98 کاهش یافت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره دغدغه همشهریان بجنوردی در مرکز استان نسبت به وضعیت ناایمن جاده دسترسی محور بجنورد به گلستان شهر و بروز تصادفات در این جاده اظهار کرد: در این زمینه در شورای همتای استان جلسات متعدد بین دستگاهی به منظور رسیدگی برای رفع این دغدغه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: هر چند که دستگاه های متولی بر رفع این وضعیت ناایمن اذعان دارند، با این وجود، این دستگاه ها باید اقدام جهادی را بکار گیرند و ساماندهی این وضعیت ناایمن را دریابند.

وی یادآور شد: اخیرا تصادفی در این محور اتفاق افتاد که رییس پلیس راه خراسان شمالی را بر کنترل این محور مامور کرده ام.

سردار مظاهری در ادامه به دعوت از مشمولان غایب از سربازی به منظور معرفی خود به دفاتر پلیس + 10 استان اشاره کرد و گفت: متولدان سال های 55 تا 81 به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و نسبت به معرفی خود برای اعزام به سربازی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای مشمولان غایبی که نخواهند خود را معرفی کنند، محرومیت هایی از جمله عدم صدور مجوز برای خروج از کشور، عدم صدور مجوز برای ادامه تحصیل، عدم صدور مجوز برای دریافت پروانه کسب و ... اعمال می شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: برای مشمولان غایبی که خود را برای اعزام به سربازی معرفی کنند مشوق هایی از جمله کسر سه ماه خدمت سربازی، اعمال دو و نیم روز مرخصی در ماه و خدمت در محل سکونت همسر لحاظ شده است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان