آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ساعت ۲۳:۱۰
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خبر داد:

دستگیری ۱۰۹ جاعل و کلاهبردار/افزایش برداشت های غیر مجاز اینترنتی و سرقت از مغازه ها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: دستگیری 109 جاعل و کلاه بردار، افزایش سرقت از مغازه ها همچنین برداشت های غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی اشخاص از جمله جرایمی بوده اند که طی سه ماه گذشته در استان رخ داده اند.
دستگیری 109 جاعل و کلاهبردار/افزایش برداشت های غیر مجاز اینترنتی و سرقت از مغازه ها,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی امروز ظهر در نشست خبری اظهار کرد: در بهار امسال 16 هزار و 495 جرم در استان رخ داد که برای آنها پرونده تشکیل شد.

سردار مظاهری با بیان اینکه در بهار سال گذشته در استان 207 هزار و 23 جرم رخ داده بود، افزود: میزان جرم های اتفاق افتاده در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

مظاهری در ادامه عنوان کرد: در بهار امسال در راستای جرم های اتفاق افتاده سه هزار و 866 نفر دستگیر شدند که 92 درصد آنها مرد و مابقی زن بودند.

وی گفت: 98 درصد از دستگیرشدگان دارای تحصیلات زیر دیپلم و بیسواد و دو درصد دارای تحصیلات عالیه بوده اند.

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: 55 درصد از دستگیرشدگان در سن 25 تا 39 بوده اند.

وی در ادامه به تشکیل 230 فقره پرونده جعل و کلاه برداری در بهار امسال اشاره کرد و گفت: 75 درصد از این پرونده ها منجر به کشف شده و در همین راستا 109 نفر دستگیر شده اند.

وی همچنین افزود: در بهار امسال برای 445 نفر به علت قاچاق کالا به ارزش 36 میلیارد ریال پرونده تشکیل شد.

این مقام مسئول از تشکیل شش پرونده به علت زمین خواری، رباخواری و ارتشاء به ارزش 15 میلیارد ریال و دستگیری شش نفر در بهار امسال خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به وقوع سرقت ها در استان اظهار کرد: با توجه به تعداد جمعیت، هشت دهم درصد از سرقت های کشور در استان خراسان شمالی رخ می دهد.

وی افزود: در استان در هر ماه بیش از 30 فقره سرقت رخ می دهد که علت وقوع آن عامل اقتصادی است.

سردار مظاهری در ادامه با اعلام اینکه در بهار امسال نیروی انتظامی استان چهار طرح مبارزه با سرقت را در دستور کار خود قرار داد، گفت: در همین راستا، چهار باند سرقت حرفه ای متلاشی شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بهار امسال بیشترین سرقت های اتفاق افتاده در استان از مغازه ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال از خانه باغ ها و انبارها اتفاق افتاده اند، افزود: وقوع سرقت از این مکان ها در بهار امسال در مقایسه با بهار سال 98، 16 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در بهار امسال سرقت از منازل، احشام و اتوموبیل به دلیل توجه مالکان از این بخش از اموال خود کاهش یافت.

وی درباره وقوع قتل در استان نیز عنوان کرد: در بهار امسال یک فقره قتل در استان رخ داد که در مقایسه با بهار 98 با کاهش 75 درصدی وقوع قتل در بهار امسال اتفاق افتاد.

وی درباره جرم های فضای مجازی نیز بیان کرد: در سطح استان در بهار امسال 155 جرم در فضای مجازی رخ داد که در همین راستا 35 نفر دستگیر شدند.

سردار مظاهری خاطر نشان کرد: در بهار امسال در مقایسه با بهار 98 کاهش 50 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی استان رخ داده است.

با این وجود، وی یادآور شد: بیشترین جرم اتفاق افتاده در فضای مجازی استان در زمینه برداشت های غیر مجاز اینترنتی است.

وی در خاتمه با اشاره به تماس های مردمی با پلیس 110 نیز بیان کرد: در بهار امسال 131 هزار و 290 مورد تماس با مرکز پلیس 110 انجام شد.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان شمالی ، از این تعداد تماس، 119 هزار و 390 مورد تماس عملیاتی شد و 11 هزار و 900 فقره تماس غیر عملیاتی ( راهنمایی و ارشاد) بود.

وی افزود: تماس های مردمی با مرکز پلیس 110 استان در بهار امسال در مقایسه با بهار 98، چهار کاهش داشته است.

سردار مظاهری همچنین خاطر نشان کرد: در بهار امسال کاهش 21 درصد تماس های انتقادی مردم از فرماندهی انتظامی استان، افزایش چهار درصدی تماس های مردمی برای پیشنهاد به فرماندهی انتظامی، افزایش 24 درصدی تماس های مردمی برای تقدیر از فرماندهی انتظامی و کاهش28 درصدی تماس های مردمی در زمینه شکایت از عملکرد فرماندهی انتظامی استان را داشته ایم.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان