آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ساعت ۲۲:۴۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد:

بهداشت و درمان استان دوگانگی ایجاد شده در برگزاری مراسم ها را رفع کند

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوگانگی در برپایی مراسمات ایجاد شده است، گفت: این دوگانگی باید توسط مجموعه بهداشت و درمان رفع شود.
 بهداشت و درمان استان دوگانگی ایجاد شده در برگزاری مراسم ها را رفع کند,

به گزارش عصراترک، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای برجسته کردن ابعاد کرامت در حوزه های فردی و اجتماعی و انتقال مصادیق به نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کرامت برگرفته از فرهنگ اسلام و اهل بیت است، گفت: بخشی از ماموریت انبیا نهادینه کردن کرامت در جامعه انسانی بوده و جریان کرامت در همه حوزه های پیامبری، تعریف شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جوهره جریان کرامت را بندگی خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامگذاری های مطلوبی و شایسته ای در حوزه اجتماعی صورت گرفته است که دهه اول ذیقعده به نام دهه کرامت نام نهاده شد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه باید فرهنگ کرامت گستری و کرامت شناسی را بیشتر در فضای مجازی فراهم شود، گفت: لازم به توجه است که برنامه های مناسبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز قابلیت اجرا را خواهند داشت.

حجت الاسلام یعقوبی یادآور شد: باید از برجستگی های کرامت اهل بیت برای نسل جوان بیان شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوگانگی در برپایی مراسمات ایجاد شده است، گفت: این دوگانگی باید توسط مجموعه بهداشت و درمان رفع شود، زیرا گاها دیده می شود که  بسیاری از مراسمات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به برگزاری می کنند،  اما برای برگزاری هر مناسبت مذهبی باید اجازه گرفته شود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: این در حالی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برگزاری نماز عید فطر، شب های قدر، نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی و بدون هر گونه مشکلی برگزار شده است و این امتحان را در رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی پس داده اند.

 

هم افزایی و هماهنگی دو رویکرد مهم برنامه های دهه کرامت

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه، هم افزایی و هماهنگی را دو رویکرد مهم در اجرای برنامه های دهه کرامت امسال برشمرد و گفت: تعمیق باورهای آحاد جامعه، توجه به شعار سال، پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به ترویج ارزش های ناب محمدی بخشی از برنامه های متناسب با این زمان عنوان کرد.

وی همچنین تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت، ترویج فرهنگ وقف و نذر، استفاده حداکثری از ظرفیت های کانون و تشکل های مردمی و تاکید بر اجرای برنامه ها در جریان سازی اجتماعی با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی را بخشی دیگر از اهم رویکردها و سیاست های اجرایی ستاد هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور خواند.

فرخنده ادامه داد: در سال گذشته در شهرستان ها و روستاهای استان خراسان شمالی 400 برنامه فرهنگی و هنری ویژه دهه کرامت برگزار و 3 هزار بسته فرهنگی در بین مردم توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی ویژه دهه کرامت با برنامه ریزی قابل قبول متناسب با شرایط فعلی در نقاط مختلف استان برگزار و از ظرفیت های مردمی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان