آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ساعت ۱۷:۱۸
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی:

۶۸ درصد روستاهای خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند

مدیرڪل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 68 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند.
 68 درصد روستاهای خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند,

سید علی مرتضوی، مدیرڪل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بیش از 51 هزار، مشترڪ اینترنت پرسرعت ثابت و 657 هزار مشترڪ اینترنت سیار در استان وجود دارند.

 

مرتضوی ادامه داد:  براین اساس ضریب نفوذ شبڪه پهن باند در استان خراسان شمالی 79 درصد است.

 

وی افزود: در حال حاضر 68 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی به شبڪه پهن باند دسترسی دارند ڪه تعدادی از آنها از محل طرح USOو تعدادی دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات این دسترسی را پیدا ڪرده اند.

 

این مقام مسئول برنامه هوشمندسازی مدارس را یڪی از مهمترین برنامه ها جهت تحقق دولت الڪترونیڪی برشمرد وگفت: در مرحله اول فرآیند اجرای هوشمند سازی 368 مدرسه در روستاهای خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و در مراحل بعدی سایر مدارس نیز از این امڪانات بهره مند خواهند شد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از اتصال 368 مدرسه استان به شبڪه ملی اطلاعات در طرح اتصال مدارس روستایی تا پایان اردیبهشت 99 خبر داد و افزود: مابقی مدارس براساس اولویت بندی آموزش و پرورش در این طرح قرار می گیرند.

 

 وی خاطرنشان کرد: عملیات آزمایش و تحویل سرویس اینترنتی به مدارس، در فاز نخست در 219 مدرسه دارای سرویس ADSL  و در فاز دوم 149 مدرسه فاقد سرویس ADSL  آغاز شده و تا اتمام پروژه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان