آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ساعت ۴:۰
معاون استاندار:

۲۰۰۰ واحد مسکونی سیل‌زدگان خراسان‌شمالی آماده تحویل شد

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: دو هزار واحد مسکونی سیل زدگان این استان آماده تحویل شده است.
2000 واحد مسکونی سیل‌زدگان خراسان‌شمالی آماده تحویل شد,راز و جرگلان، سیل زده، بنیاد مسکن

به گزارش پایگاه خبری راز و جرگلان، رضا رجب زاده در نشست خبری که در 21 بهمن ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بارندگی های شدید و سیل جاری شده در ابتدای امسال به شش هزار و 500 واحد مسکونی خسارت وارد کرد، افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال سه هزار واحد مسکونی آماده تحویل به سیل زدگان شود.

وی با بیان اینکه بازسازی منازل سیل زدگان سبب شده تا مقاوم سازی منازل روستایی در این استان شش درصد افزایش یابد، ادامه داد: سه هزار و 500 واحد مسکونی خسارت دیده متعلق به شهرستان راز و جرگلان بوده است.

به گفته رجب زاده در روند بازسازی منازل سیل زدگان 730 هزار پاکت سیمان به صورت رایگان در اختیار خسارت دیدگان قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: 84 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان خراسان شمالی تاکنون پرداخت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به طور کلی 249 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای جبران سیل در این استان بوده است که با تخصیص 199 میلیارد تومان توزیع شده است.

وی در ادامه به ساخت پل نیز در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این استان به ساخت 21 پل اولویت دار نیاز دارد که دو مرحله از مناقصه آن انجام شده و در مرحله سوم قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: برای ساخت این پل ها به مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه به افتتاح و یا کلنگ زنی پروژه ها نیز اشاره کرد و افزود: در هفته دولت،دهه فجر و سفر ریاست جمهوری در سال جاری در مجموع بیش از دو هزار و 60 میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید

به گفته رجب زاده در دهه فجر امسال ۶۷۵ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۳۷ میلیارد تومان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور افتتاح شد.

وی تصریح کرد: برچیدن بخاری های نفتی، جایگزینی بخاری های هرمتیک در دو هزار مدرسه در سطح استان، برچیدن ۱۸ مدرسه سنگی و گلی از جمله اقدامات عمرانی استان در حوزه مدارس بوده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: تحول در صنعت فرش، توسعه صنعت گردشگری و مجموعه تاریخی مفخم و ایجاد گلخانه از جمله پروژه هایی است که موسسه مالی و اعتباری ملل جهت سرمایه گذاری ورود کرده است .

وی گفت: با پیگیری های استان و همکاری آستان قدس رضوی اراضی پروژه راه آهن نقاب-اسفراین آزاد سازی شد.

انتهای پیام / ف


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان