آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ساعت ۱۹:۵۵

اختصاص وام ۱۷۰ یورویی بانک توسعه اسلامی به پروژه فاضلاب تهران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه پروژه فاضلاب تهران در بخش شبکه 75 درصد و در بخش تصفیه‌خانه 43 درصد پیشرفت دارد و برای اتمام پروژه 10 هزار میلیارد تومان نیاز دارد گفت:بانک توسعه اسلامی 170 میلیون یورو برای طرح فاضلاب تهران اختصاص داده است.
اختصاص وام 170 یورویی بانک توسعه اسلامی به پروژه فاضلاب تهران,

مرتضی عزالدین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که پروژه فاضلاب تهران چه زمانی به اتمام می‌رسد و چه میزان اعتبار برای این پروژه نیاز است، گفت: پروژه فاضلاب تهران تا 5 سال دیگر به پایان می‌رسد و برای اتمام این طرح سالانه 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

*عقب ماندگی توسعه تصفیه خانه فاضلاب تهران نسبت به شبکه

وی با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد شبکه اجرا شده و توسعه تصفیه‌خانه‌ها 43 درصد پیشرفت داشته است، اظهار داشت: منابع مختلفی برای تأمین این میزان اعتبار پیش‌بینی شده است که یکی از این منابع از محل فروش انشعاب به مردم، بخشی از محل وام بانک توسعه اسلامی و بخشی هم قرار بود از محل بانک توسعه زیرساخت آسیایی تأمین شود. 

عزالدین ادامه داد: البته با توجه به تحریم‌ها بانک توسعه زیرساخت آسیایی اعطای تسهیلات خود را برای توسعه و ساخت چند تصفیه‌خانه فاضلاب متوقف کرده است. 

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در پاسخ به این سؤال که بانک توسعه اسلامی چه میزان اعتبار برای شبکه فاضلاب تهران اختصاص داده است، گفت: بانک توسعه اسلامی 170 میلیون یورو برای طرح فاضلاب تهران و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب دراختیار ایران قرار داده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا توسعه شبکه فاضلاب پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به توسعه تصفیه‌خانه دارد گفت: قبلاً سیاست طرح فاضلاب تهران به این شکل بود که چون ورود به بافت‌های شهری برای توسعه طرح فاضلاب تهران مشکل داشت، شبکه اجرا شد، اما سیاست جدید به سمت توسعه تصفیه‌خانه همزمان رفته است. 

وی افزود: در حال حاضر تصفیه‌خانه غرب تهران 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که توسعه آن در دستورکار است و برای مدول 7 و 8 تصفیه‌خانه جنوب تهران به زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود.

به گفته وی، برای تصفیه‌خانه شمال غرب در حال تهیه فاینانس هستیم.

انتهای پیام/ک


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان