آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ساعت ۲۳:۱۸
در کارگروه آرد و نان خراسان شمالی دستور داده شد؛

مهلت یک هفته ای استاندار بر تعیین تکلیف سرانه آرد مصرفی استان

استاندار خراسان شمالی امروز در کارگروه آرد و نان استان دستور داد: مسئولان ذی ربط استان طی یک هفته آینده موظف هستند تا سرانه آرد مصرفی استان را با بررسی های کارشناسانه تعیین تکلیف کنند تا طبق سرانه مصوب، آرد در شهرستان ها توزیع شود.
مهلت یک هفته ای استاندار بر تعیین تکلیف سرانه آرد مصرفی استان,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در کارگروه آرد و نان استان اظهار کرد: طبق گزارش تهیه شده از وضعیت توزیع آرد در سطح شهرستان های خراسان شمالی در مرداد ماه سال 97 در مقایسه به مرداد ماه سال 98، این گزارش حکایت از آن دارد که وضعیت توزیع آرد در استان طی این مدت خراب بوده است.

شجاعی گفت: این گزارش گویای آن است که توزیع آرد در استان در مرداد ماه سال 97 هیچ مشکلی نداشته است اما در مرداد ماه سال 98 میزان توزیع آرد در شهرستان های جاجرم تا 60 درصد، در بجنورد تا 18 درصد، در شیروان تا 28 درصد، در گرمه تا 36 درصد، در مانه و سملقان تا 22 درصد، در راز و جرگلان تا 9 درصد، در اسفراین تا هفت درصد و در فاروج نیز تا شش درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نکته قابل تامل این است که فرماندار شهرستان جاجرم عنوان کرد با وجود افزایش 60 درصدی توزیع آرد در این شهرستان، این شهرستان همچنان در زمینه پاسخگویی به آرد مورد نیاز نانوایان خود دچار مشکل است.

وی عنوان کرد: به دنبال اعلام گزارش از نارضایتی مردم از وضعیت توزیع آرد و تهیه نان در استان، در هفته جاری جلسه ای با حضور مسئولان ذی ربط استان برگزار شد که در این جلسه دستور دادم به حل مسئله ورود و به موضوع بوجود آمده رسیدگی کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: به دنبال آن امروز گزارشی دریافت کردم که این گزارش حاکی از آن است که فعلا وضعیت توزیع آرد و پخت نان در سطح استان به حالت عادی بازگشته است.

با این وجود، شجاعی تصریح کرد: در راستای مشکل بوجود آمده، معتقدم که باید سهمیه سرانه توزیعی آرد در استان اصلاح شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هنگامی فرآیند کار به درستی اجرا نشود مشکلات بروز می کنند و حتی استفاده از ابزار نظارت نیز نمی تواند مسئله بوجود آمده را حل کند.

شجاعی در بخش دیگری از سخن خود با تصریح بر این مطلب که انجام وظیفه باید در راستای ارائه خدمت سالم به مردم باشد، دستور داد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی برای حل  مشکلات توزیع آرد و پخت نان در استان کمیته ای را با حضور مسئولان ذی ربط همچنین نانوایان و اتحادیه آرد و نان استان تشکیل دهد و طی یک هفته آینده با بررسی تمامی جوانب مسئله، یکبار برای همیشه میزان سرانه آرد مصرفی هر شهرستان در خراسان شمالی را به صورت کارشناسی شده تعیین تکلیف کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وظایف اتحادیه آرد و نان و نانوایان استان را به آنان تشریح و مصوبه کمیته را با تفویض اختیارات به اتحادیه آرد و نان استان ابلاغ کنیدو

وی در ادامه افزود: عملکرد سازمان های ذی ربط همچنین آنانکیه وظیفه توزیع آرد در استان را بر عهده دارند نیز کنترل شوند.

استاندار خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: این دستورالعمل برای سایر صنوف زیر مجموعه سازمان صمت استان نیز باید اجرایی شود.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان