آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ساعت ۲۱:۱۴
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد:

سهمیه آرد نانوایی ها کم نشده است/ آردفروشی نانواها عامل صف طولانی نان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد در رابطه با وضعیت صف های طولانی این روزها در نانوایی های بجنورد گفت: هیچ گونه کاهش سهیمه آردی نداشته ایم و سهمیه ها به روال قبل توسط نانوایی ها دریافت می شود.
سهمیه آرد نانوایی ها کم نشده است/ آردفروشی نانواها عامل صف طولانی نان ,

هادی اعلمی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به دو عامل اصلی کاهش آرد و کم شدن پخت نانوایی ها طی این مدت اظهار کرد: شرکت حمل و نقل خلیج فارس که توزیع آرد یارانه ای سراسر کشور را برعهده دارد بنابر مشکلات داخلی  آردها را با تاخیر به نانوایی ها می رسانند و این تاخیرها به 10 تا 12 روز می رسد در حالیکه از زمان خرید نانواها، آرد باید به مدت دو روز به دست آن ها برسد.

اعلمی اضافه کرد: مسئله مهم دیگر این است که متاسفانه آرد فروشی خارج از شبکه مصرف در تعدادی از نانوایی ها به دلیل فاصله قیمت بین آرد آزاد و آرد یارانه ای  در حال افزایش است و این تخلفات باعث ایجاد این بحران ها می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد خاطر نشان کرد: در جهت رفع این مشکلات کارگروهی در شهرستان تشکیل داده ایم که با تشدید بازرسیها و نظارت کلی به هر شکل ممکن نانوایی های متخلف شناسایی شوند و در سهمیه آرد آنها تجدید نظر لحاظ شود.

وی با بیان اینکه آرد یک کالای استراتژیک است و نمی شود با آن مماشات کرد، گفت: اگر نانوایی پخت نداشته باشد یا پخت آن کمتر از حد مشخص باشد به ناچار کاهش سهمیه را خواهیم داشت.

اعلمی خاطر نشان کرد: همچنین افزایش سهمیه برای نانوایی هایی که مردم از آنها رضایت و فعالیت مناسبی دارند در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در رابطه به اینکه شرکت غله در جلسه خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که سهمیه نانی که به نانوایی ها داده می شود بیش از حد نیاز روزانه مردم است و بخشی از آردها خارج از شبکه به فروش می رسد که در همین راستا در جهت کاهش سهمیه اقدام خواهند کرد، گفت: شرکت غله آنالیزی را برای سرانه مصرف شهرستان در نظر گرفته و براساس این سرانه اعلام کرده که میزان سرانه بالاست و باید کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبق آمارهای شرکت غله برای 103 نانوایی های آزاد پز بجنورد ،  سهمیه  آرد 558 تن اعلام شده که براساس سرانه تعریف شده کشوری باید 531 تن در ماه توزیع انجام شود، در حالی که 26 تن مازاد توسط نانوایی های سطح شهرستان بجنورد دریافت می شود.

اعلمی گفت:  وضعیت اقتصادی مردم نامناسب است و نان به قوت غالب مردم تبدیل شده  و این ها باعث ایجاد صف های طولانی درنانوایی ها شده است.

وی اضافه کرد:  باتوجه به جو پیش آمده از خبازان تقاضا داریم که از فروش آرد به قیمت آزاد خودداری کنند، اگر کنترل نداشته باشند باعث ایجاد این بحران ها می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بجنورد عنوان کرد: آرد دولتی و یارانه ای که توسط شرکت سراسری خلیج فارس به نانواها فروخته می شود کیلویی 665 تومان و آرد نیمه یارانه ای ، که از طریق سامانه سرانه مصارف غیریارانه ای شرکت غله ثبت نام انجام شده کیلویی 900 تومان به نانوایی ها داده می شود.

وی همچنین قیمت هر کیلو آراد برای نانواهای آزادپز را 900 تومان اعلام کرد و گفت: آرد این نانوایی ها از طریق کارخانجات آرد تامین می شود.

این مقام مسئول در انتها از تمامی مردم درخواست کرد در زمان هر گونه تخلف از سمت نانوایی ها در جهت فروش آرد با شماره تعزیرات 05832288022 تماس حاصل کنند تا از ایجاد این بحران ها پیشگیری شود.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان