آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ساعت ۵:۴۹
استاندار به اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان شمالی دستور داد:

بساط صف ها جمع شود/صدور مجوز برای واحدهای صنفی بدون مجوز/سهمیه آرد بازنگری شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تشکیل صف های پی در پی مردمی در هنگام توزیع اقلام یارانه ای در استان طی چند ماه گذشته ، اعلام کرد: مدیران با توزیع سیستمی اقلام میان اقشار بساط صف ها را از سطح استان جمع کنند.
بساط صف ها جمع شود/صدور مجوز برای واحدهای صنفی بدون مجوز/سهمیه آرد بازنگری شود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی از وضعیت تشکیل صف های پی در پی مردمی در سطح استان در هنگام توزیع اقلام یارانه ای طی چند ماه گذشته، گلایه کرد و گفت: عامل بروز این وضعیت خود ما مدیران هستیم.

شجاعی افزود: دو دهه است که سیستم های به روز پا به دنیای مدرن گذاشته اند و این در حالی است که هنوز شبکه توزیع داخلی از این امکانات جدید در توزیع اقلام بهره برداری نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: کار که صحیح انجام شود دلالان نمی توانند به وسط میدان توزیع اقلام یارانه ای بیایند.

وی با تصریح بر این مطلب که توزیع اقلام یارانه ای میان مردم باید در شان مردم انجام شود، تاکید کرد: از این پس در هیچ کجا برای توزیع اقلام یارانه ای نباید صفی تشکیل شود.

شجاعی دستور داد: فعلا توزیع اقلام یارانه ای خانوار باید طبق اولویت بندی میان اقشار انجام شود.

وی افزود: اولویت نخست، اقشار تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و کارمندان دارای حقوق زیر یک میلیون و 500 هزار تومان خواهند بود.

وی همچنین یادآور شد: سهم اصناف در اقلام توزیعی که از سوی دولت اعلام می شود باید ارزیابی و به نیاز سهمیه ای آنان پاسخ داده شود تا دلال بازی ها و تشکیل صف ها مردمی از میان برچیده شود.

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز در توزیع اقلام مورد مصرف خانوار هماهنگی های لازم را با ستاد تنظیم بازار استان انجام دهد.

وی درباره انجام بازرسی در مدت زمان توزیع اقلام در استان نیز بیان کرد: هنگامیکه فرآیند اشتباه تعریف شود، انجام بازرسی ها هم نیاز می شود.

وی افزود: درصورتیکه مسئولان تجربه و فکر را به کار گیرند درصد خطا در توزیع اقلام کاهش پیدا می کند.

شجاعی خاطر نشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که به جای افزایش نیروهای بازرسی باید از سیستم های به روز در توزیع اقلام بهره بگیرد.

وی همچنین درباره فعالیت شش هزار واحد صنفی بدون مجوز در سطح استان نیز دستور داد: معاون سیاسی امنیتی استانداری، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک ماه مهلت دارند که این واحدهای صنفی را به اخذ مجوز ترغیب و پس از یک ماه باید نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام کنند.

وی به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز دستور داد: فرآیند صدور مجوز برای این واحدهای فاقد مجوز تسهیل و در اسرع وقت مجوزها برای آنان صادر شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین در خطاب به روسای اتحادیه های صنفی استان، خاطر نشان کرد: متاسفانه اتحادیه های صنفی استان به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند و نسبت به برخورد با تخلفات صنفی حوزه خود اقدام نمی کنند.

وی اعلام کرد: با روسای اتحادیه های صنفی استان که به مسئولیت و وظایف قانونی خود عمل نکنند، برخورد خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره خروج خارج از شبکه آرد در استان دستور داد: سهمیه آرد نانوایان در استان در کارگروه باید بازنگری شود و با شناسایی علل، مسیر این قاچاق بسته شود.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: چون در سیستم نانوایی استانسهمیه اضافه آرد توزیع می شود، مسئله قاچاق و خروج خارج از شبکه این کالا را بوجود آورده است.

شجاعی در خاتمه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را مورد خطاب قرار داد و توصیه کرد: برای رونق به وضعیت تولیدات نان در استان باید بازارهای جدید برای فروش نان تولیدی استان در سایر استان ها شناسایی و با بهره گیری از بسته بندی ها، این خط تولید را به صنعت تبدیل کرد.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان