آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ساعت ۲۳:۵۹
خبر خوش رئیس سازمان شهرداری های کشور برای دهیاران و شهرداران؛

ساختار دهیاری های کشور نظامند می شود/اختصاص اعتبار هزار میلیاردی برای حل مشکلات پسماند

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: ساختار دهیاری ها در کشور قانونمند و نظامند می شود.
ساختار دهیاری های کشور نظامند می شود/اختصاص اعتبار هزار میلیاردی برای حل مشکلات پسماند,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اعلام این خبر همچنین اظهار کرد: با نگاه مثبت وزیر کشور سرانجام مشکلات دهیاری ها در زمینه پرداخت هزینه های ارائه آموزش به دهیاران و نهایی شدن آیین نامه استخدام دهیاری ها و شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی دولت حل شدند.

جمالی نژاد افزود: با نهایی شدن آیین نامه استخدامی دهیاری ها و شهرداری های کشور مشکلات مرتبط با تبدیل وضعیت، بهبود وضعیت استخدام، التزام بخشی به نیروی انسانی در شهرداری ها و دهیاری ها، بهبود وضعیت نیروهای شرکتی و نقل و انتقالات حل خواهند شد.

در عین حال، وی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات مدیریت پسماند در استان هایی که هنوز فاقد زیرساخت های پسماند هستند، خبر داد و گفت: این اعتبار در سال جاری به شهرداری ها و دهیاری های این استان ها تزریق می شود که خراسان شمالی نیز جزو استان هایی است که از این اعتبار برخوردار خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص مرحله اول اعتبارات سوخت به دهیاری ها و شهرداری های کشور تا پایان ماه جاری خبر داد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین با اعلام اینکه در سال جاری مبلغ اختصاص اوراق مشارکت به دهیاری ها و شهرداری های کشور به هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: چند شهرداری به صورت مشارکتی می توانند با استفاده از این منبع اعتباری، اجرای برخی از پروژه های بزرگ مناطق خود را عملیاتی کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: البته امکان اعطای تسهیلات کم بهره به شهرداری های کشور نیز فراهم شده است تا در همین راستا، چند شهرداری به صورت مشارکتی، اجرای پروژه های مشارکتی مناطق خود را عملیاتی کنند.

افزون بر این، جمالی نژاد در خاتمه یادآور شد: همانطور که در سال 97 با دستور وزیر کشور مبلغ سه هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 2 ماده 39 به شهرداری های کشور کمک شد، در سال جاری نیز این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان ارتقا یافته تا در اختیار شهرداری های کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان