آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۱۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ساعت ۲۰:۵۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد:

توسعه شبکه فاضلاب شهری استان ۴۰ درصد می شود/ساخت ۵۹ میلیون لیتر مخزن آب، در دستور کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: توسعه شبکه فاضلاب شهری استان در سال جاری از 29.3 درصد به 40 درصد خواهد رسید که این توسعه شبکه در شهرهای بجنورد، آشخانه و شیروان انجام می شوند.
توسعه شبکه فاضلاب شهری استان 40 درصد می شود/ساخت 59 میلیون لیتر مخزن آب، در دستور کار,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، غلام حسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در نشست خبری درباره روند اجرای شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه خانه در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب شهری در سطح استان به 29.3 درصد رسیده درحالیکه میانگین برخورداری شهرهای کشور از شبکه فاضلاب 48 درصد است.

به گفته ساقی، در خراسان شمالی، تا به کنون اجرای شبکه فاضلاب در شهر بجنورد تا به 50 درصد، در شهر شیروان تا به 35 درصد، در شهر آشخانه تا به 45 درصد و در شهر اسفراین نیز تا به حدود 100 درصد عملیاتی شده است.

وی اعلام کرد: در سال جاری برای جبران عقب ماندگی اجرای شبکه فاضلاب شهری در استان بنا داریم اجرای شبکه فاضلاب از 29.3 درصد تا به 40 درصد توسعه دهیم که این عملیات در سه شهر بجنورد، آشخانه و شیروان انجام خواهد شد.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که توسعه شبکه فاضلاب شهری بدون احداث تصفیه خانه فاضلاب کارایی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر در شهر شیروان، آشخانه و اسفراین احداث تصفیه خانه های فاضلاب در حال انجام هستند.

ساقی گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب شیروان با ظرفیت جمع آوری 12 هزار متر مکعب پساب در شبانه روز به پیشرفت فیزیکی 74.2 درصد و احداث تصفیه خانه فاضلاب آشخانه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد رسیده اند.

وی افزود: در شهر اسفراین، پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت هشت هزار متر مکعب جمع آوری پساب در شبانه روز آماده بهره برداری شده که در سال جاری با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درآینده ظرفیت جمع آوری پساب در تصفیه خانه فاضلاب اسفراین را تا به حجم 16 هزار متر مکعب جمع آوری پساب در شبانه روز ارتقا خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در مجموع ظرفیت جمع آوری پساب این سه تصفیه خانه اشاره شده 27 هزار و 600 متر مکعب پساب در شبانه روز خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر پساب تصفیه شده تصفیه خانه فاضلاب بجنورد برای امور کشاورزی همچنین بخشی از آن در مجتمع پتروشیمی و پساب تصفیه خانه اسفراین نیز برای کشاورزی در حال بهره برداری هستند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به توسعه مخازن آب در استان برای ذخیره و پاسخگویی به نیاز شرب شهری نیز اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته، مخازنی با ظرفیت هزار تا دو هزار متر مکعبی را آماده سازی می کردیم که البته برای گلستان شهر بجنورد یک مخزن آب پنج هزار متر مکعبی تهیه شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر ساخت و آماده سازی 15 هزار متر مکعب مخزن آب را در حال اجرا داریم همچنین برای ساخت 44 هزار متر مکعب مخزن آب نیز اعلام فراخون کرده ایم.

ساقی افزود: ساخت این 44 هزار متر مکعب مخزن آب اشاره شده که تا پایان سال 1400 به بهره برداری می رسد، ظرفیت ذخیره سازی 59 میلیون لیتر آب را دارد.

انتهای پیام/ قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان