آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ساعت ۱۵:۳

موافقت با برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در بجنورد مصداق وحدت بین مذاهب استان است 

مشاور امور اهل سنت استاندار خراسان شمالی از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در یکی دو هفته آینده در مرکز استان خبر داد و گفت: موافقت با برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در بجنورد مصداق وحدت بین مذاهب استان است .
موافقت با برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در بجنورد مصداق وحدت بین مذاهب استان است ,

آخوند گلدی کمالی مشاور امور اهل سنت استانداری و یکی از علمای برجسته رازوجرگلان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک گفت: موافقت با برگزاری نماز جمعه اهل سنت در مرکز استان از سوی رهبری و دیگر نهادها از جمله فرماندهی سپاه و دادگستری مصداق عملی وحدت در بین مذاهب استان خراسان شمالی است . 
وی افزود : روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، جمعی از مسئولان استان و  جمعی از علمای اهل سنت خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اذن برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در مسجد رسول اکرم بجنورد را اعلام کرد. 
وی ادامه داد:  اهل سنت استان رسما به مدت ده سال و غیر رسمی به مدت بیست سال پیگیر برگزاری نماز جمعه در مرکز استان بودند که بعد از بررسی و کسب مجوز موافقت اعلام شد .
این عالم اهل سنت اضافه کرد: در یک الی دو هفته آینده با تعیین امام جماعت اولین نماز جمعه اهل سنت بجنورد بنا به موافقت اکثریت در مسجد محمد رسول الله واقع در خیابان طالقانی غربی اقامه خواهد شد . 

وی متذکر شد : در شهرستان بجنورد ۲۵ الی ۳۰ هزار اهل سنت زندگی میکنند .
آخوند کمالی خاطر نشان کرد: در پنج نقطه در استان از جمله در دهستان حصارچه , دهستان یکه سعود و دهستان باغلق شهرستان رازوجرگلان و در دهستان کهنه جلگه و تازه یاب شهرستان مانه و سملقان نمازهای جمعه و اعیاد اهل تسنن برگزار می شود .

خبرنگار: رحیمی 
انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان